Stellantis se ia la trântă cu Tesla: ce își propune gigantul european
Dacă toți cei din industria auto spun că trebuie să ajungă din urmă Tesla, atunci Stellantis a avut un început bun.
Dar acesta este doar primul tur al cursei.
Remedierea afacerilor sale în China și supracapacitatea în Europa sunt doar două domenii în care analiștii doresc să vadă Stellantis progresând atunci când directorul executiv Carlos Tavares își dezvăluie planul de afaceri detaliat pe 1 martie.
La urma urmei, în ciuda creșterii acțiunilor sale cu peste 60% de la debutul lor pe 18 ianuarie 2021 – comparativ cu un câștig de 27% pentru Tesla– valoarea de piață a Stellantis de 59 de miliarde de euro este încă doar 6% din rivalul său american.
Un prim an puternic este totuși de bun augur, Tavares a dat dovadă de viziune și ambiție cu un „flux susținut de inițiative strategice”.
De când a creat cel de-al patrulea producător de automobile din lume ca producție, Tavares a conceput o strategie de electrificare de 30 de miliarde de euro și a format alianțe cu Amazon și Foxconn pentru a accelera dezvoltarea de software și semiconductori pentru viitoarele vehicule conectate.
El a întocmit, de asemenea, planuri pentru cinci fabrici de baterii și a întrerupt acordurile cu sindicatele pentru a-și eficientiza în continuare operațiunile europene – evitând potențiale conflicte de muncă și împingând marja de profit operațional a companiei până la aproximativ 10%.
Toate acestea, în ciuda faptului că se confruntă cu o criză a semiconductoarelor și a lanțului de aprovizionare.
Ce urmează
Tavares a spus că fiecare aspect al grupului este sub microscop, inclusiv mărcile sale, dintre care unele ar putea fi eliminate pentru a economisi bani.
„Deocamdată, îi iubim pe toți și nu poți ucide ceea ce iubești”, a spus bărbatul de 63 de ani anul trecut.
„Când îi iubești, le dai o șansă”, a spus el, adăugând că fiecare brand va avea 10 ani pentru a se dovedi profitabil.
Pe măsură ce grupul intră în al doilea an, o altă provocare pe termen lung este reînvierea afacerii sale în China, cea mai mare piață auto din lume, unde Fiat Chrysler și proprietarul Peugeot PSA dețineau cote de piață aproape neglijabile.
„Acum negociem și schimbăm foarte multe lucruri la bază”, a spus Tavares despre planurile sale din China, fără a oferi detalii.
Stellantis ar putea încerca să își valorifice mărcile puternice Jeep și Maserati acolo. De asemenea, ar putea lua în considerare utilizarea Chinei ca bază de export către restul Asiei sau să-și aprofundeze legăturile cu Foxconn dincolo de actuala lor societate în comun, au spus aceștia.
„Din fericire pentru Tavares, are timp”, a spus Santino de la Oliver Wyman. „Accentul investitorilor este pe schimbarea Europei în acest moment”.