Stellantis anunță schimbări importante: ce se întâmplă cu Citroen, Peugeot și Opel

Stellantis anunță schimbări importante: ce se întâmplă cu Citroen, Peugeot și Opel

Citroen, Peugeot și Opel au anunțat o nouă strategie de vânzare în Europa.

De acum, companiile vor vinde doar versiuni complet electrice ale autoutilitarelor lor compacte și mijlocii, renunțând la versiunile cu ardere internă cu emisii ridicate începând din ianuarie.

Decizia a fost luată pentru a asigura viabilitatea viitoare a acestor modele, au spus directorii executivi ai mărcilor Stellantis în comunicate de presă.

Citroen a declarat că decizia a fost luată pentru a asigura viabilitatea viitoare a celor două modele și pentru a se asigura că marca Stellantis va fi un participant activ în tranziția energetică.

„Electrificarea este o problemă deosebit de sensibilă pentru viitorul segmentelor MPV”, a spus Citroen într-un comunicat. „Silueta și greutatea lor îi determină să consume mai mult combustibil, pe măsură ce prețurile la gaze continuă să crească”.

„Această situație va reduce rapid relevanța ofertelor de benzină sau motorină pentru aceste modele”, se arată în comunicat. Va fi ceva mai greu pentru producătorii de automobile să îndeplinească regulile UE privind emisiile în 2022, deoarece „super credit” pentru vânzările de vehicule complet electrice scade la 1,33 de la 1,67 în 2021.

Care sunt modelele

Modelele afectate sunt compactele Citroen Berlingo, Opel Combo Life și Peugeot Rifter; și Citroen Jumpy Combi/SpaceTourer de dimensiuni medii, Opel Vivaro/Zafira Life și Peugeot Expert/Traveller. Noul partener al companiei Stellantis, Fiat, care va primi o versiune a dubei de dimensiuni medii numită Scudo, nu a anunțat încă o politică similară.

Zafira a înregistrat 9.338 de vânzări până în noiembrie, Traveller 7.319 și SpaceTourer 5.820.

Cu toate acestea, doar un mic fragment de camionete sunt vândute cu sisteme de propulsie complet electrice.

CEO-ul Citroen, Vincent Cobee, a spus că versiunile complet electrice ar fi suficiente pentru a atrage cumpărători. „Fără a face compromisuri în ceea ce privește spațiul sau utilitatea, care sunt principalul motiv pentru a cumpăra aceste modele, suntem încrezători în capacitatea e-Berlingo și e-SpaceTourer de a satisface numeroasele nevoi ale clienților noștri”, a spus el într-un comunicat.

CEO-ul Opel, Uwe Hochgeschurtz, a declarat că trecerea la dube de pasageri doar electrice a fost un pas cheie către obiectivul Opel de a vinde numai vehicule complet electrice în Europa până în 2028.

Citește și: