Se scumpesc serviciile de curierat: cum arată cifrele

de: Ozana Mazilu
24 03. 2022

Dacă credeai că s-a terminat cu scumpirile, te înșeli. Serviciile de curierat se vor scumpi, din cauza creșterii inflației și a scumpirilor la combustibili, gaze și energie electrică.

Conform unei analize de piață realizată de Innoship, o companie de tehnologie care a dezvoltat o soluție globală de management al livrărilor pentru magazinele online și care oferă acestora acces la 65 de curieri naționali și internaționali într-o singură platformă, piața de e-Commerce va traversa, o perioadă de presiune sporită.

Competitorii din mediul online se vor lupta să câștige teren pe internet, în cea de-a doua parte a anului 2022. Rata anuală a inflaţiei a urcat la 8,53% în luna februarie 2022, de la 8,35% în ianuarie, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

În condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%, era de așteptat o scumpire și la serviciile de curierat. În timp ce unele companii de curierat iau în calcul să mențină la nivelul actual tarifele de livrare la puncte fixe, alți curieri încă nu au luat o decizie în acest sens.

Serviciile de curierat, mai scumpe

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) arată că sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, notează Economica. Cu toate acestea, creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o creștere cu 15% și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.

Așadar, site-urile de cumpărături vor intra într-o cursă tot mai acerbă pe online. Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre români au utilizat internetul cel puțin o dată în 2021, în creștere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020. Românii au început să cumpere mai mult online, de când a început pandemia, iar trendul nu pare să dispară nici după relaxarea restricțiilor.

România se află printre țările cu cea mai mare creștere a sectorului e-commerce, piață estimată la peste șase miliarde de euro de ARMO – Asociația Română a Magazinelor Online. Conform datelor din platforma de marketing afiliat 2Performant.com, topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări în 2021 este condus de Fashion cu 363.300 de vânzări. Asta reprezintă o creștere de 30% față de anul anterior.