Ce au cumpărat românii de pe internet în 2021: vânzările online au crescut considerabil

Ce au cumpărat românii de pe internet în 2021: vânzările online au crescut considerabil

Românii au început să cumpere mai mult online, de când a început pandemia, iar trendul nu pare să dispară nici după relaxarea restricțiilor.

România se află printre țările cu cea mai mare creștere a sectorului e-commerce, piață estimată la peste șase miliarde de euro de ARMO – Asociația Română a Magazinelor Online.

Conform datelor din platforma de marketing afiliat 2Performant.com, topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări în 2021 este condus de Fashion cu 363.300 de vânzări. Asta reprezintă o creștere de 30% față de anul anterior.

Românii cumpără online mai mult decât înainte de pandemie

În acest segment, în 2020 românii au cumpărat haine de casă sau pentru sport și activități în natură. Tendințele în segmentul fashion s-au schimbat în 2021- oamenii au revenit la achiziția hainelor de stradă și ocazii (nunți, botezuri) sau pentru birou, dar și încălțăminte.

În intervalul 1-14 noiembrie 2021, categoria de produse Fashion a înregistrat o creștere cu 62,8% a numărului de vânzări și cu 86,3% a valorii vânzărilor, în timp ce valoarea medie a coșului de cumpărături a fost și ea cu 14,4% mai mare față de aceeași perioadă a anului anterior.

Pe locul secund în topul categoriilor cu cele mai multe vânzări online în 2021 se situează categoria Book, Movies and Music. Acest domeniu înregistrează 338.200 de vânzări prin platforma 2Performant.com, o creștere de 29,1 procente față de 2020.

Categoria Beauty închide podiumul, cu 145.400 de vânzări, în creștere cu 3,4%.

Categoria Home and Garden ocupă locul al patrulea cu 80.100 vânzări și o creștere de 46%.

Top cinci este încheiat de categoria Electronics IT&C cu 79.900 de vânzări, în creștere cu 11,4% față de anul precedent.

Deși ne plângem că n-avem bani, suntem campioni la cumpărături online. Un studiu arată că România are economia cu cea mai rapidă creştere din Europa Centrală şi de Est în e-commerce.

Astfel, țara noastră are economia cu cea mai rapidă creştere din Europa Centrală şi de Est (CEE) în e-commerce. Potrivit studiului McKinsey Global Annual Banking Review, românii se aşteaptă tot mai mult ca băncile să ofere clienţilor experienţe dinamice, eficiente, în conformitate cu nevoile lor reale.

Citește și: