S-a terminat cu biletele ieftine de avion, este oficial: de ce nu mai mergi nicăieri cu 10 euro

de: Alexandru Puiu
12 08. 2022

Dacă îți asumai că mergi cu mâna în buzunar, fără bagaje și nu ai pretenții la vreun loc anume în avion, un bilet de 10 – 20 de euro nu era era extraordinar la o companie low-cost. Între timp, însă, lucrurile s-au mai schimbat, iar vremea aceea este improbabil să se mai întoarcă.

În contextul scumpirilor la carburant, la energie, având în vedere nivelul inflației la nivel global, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că, de acum înainte, nu va mai exista ideea de curse aeriene low-cost. Mă rog, va exista, dar doar pe hârtie. Pur și simplu, prețurile vor crește din ce în ce mai mult, inevitabil. Oficialii Ryanair au confirmat deja că epoca biletelor de avion de 10 euro nu doar că s-a terminat, dar nici nu mai revine.

De ce s-au desființat cursele ”low-cost”

„Cred că nu vom mai avea bilete de 10 euro deoarece cotaţiile petroliere sunt mult mai ridicate după invadarea Ucrainei de către Rusia. Cred că nu vom mai vedea astfel de tarife timp de mai mulţi ani”, a afirmat Michael O’Leary într-un interviu acordat joi postului de radio BBC Radio 4. Ca referință, O`Leary este directorul general al companiei aeriene irlandeze.

Deși acest anunț oficial a fost făcut de oficialul Ryanair, cu această realitate se confruntă deja de mai multe luni toți cei care optează pentru curse de avion cu companii care, în trecut, erau percepute ca fiind ”low-cost”. După cum a explicat și O`Leary, tarifele medii la biletele Ryanair, de la aproximativ 10 euro, vor crește la 50 de euro în următorii ani. Cel mai probabil, același lucru se va întâmpla și la Wizz Air, Blue Air, Easy Jet și orice gigant care, în trecut, încerca să ofere curse accesibile.

Pentru că activează în Marea Britanie, oficialul Ryanair a explicat scumpirile agresive și prin Brexit, din cauza faptului muncitorii europeni au început să se rărească, în timp ce în trecut asigurau câteva sute de mii de locuri de muncă. „Piaţa muncii este foarte tensionată, în special pentru locurile de muncă slab calificate în domeniul hotelier şi al restaurantelor, în distribuţie şi agricultură, dar şi în securitatea şi gestionarea bagajelor din aeroporturi”, a subliniat directorul Ryanair, conform BBC.