România, o nouă forță în Europa când vine vorba de turism: cu ce se laudă țara noastră

de: Alexandru Puiu
13 07. 2022

România pare să facă o treabă din ce în ce mai bună în a atrage turiști străini, chiar dacă prețurile sunt departe de a fi accesibile, iar calitatea serviciilor, de cele mai multe ori, sunt sub cele din occident.

În luna mai a acestui an, deși erau deja câteva luni de la începerea războiului din Ucraina, țara noastră se poate mândri cu o creștere de patru ori a numărului de turiști, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Confirmarea pe marginea acestui subiect a venit de la ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Daniel Cadariu.

Cât de bine stă România la turiști, cum reușim să-i atragem

„Conform unor raportări pentru luna mai, care au apărut la începutul acestei luni, numărul de turişti străini comparativ mai 2022 faţă de mai 2021 a crescut de aproape patru ori, adică a ajuns la 142.000, faţă de 37.000 de turişti străini anul trecut în aceeaşi perioadă”, a spus ministrul, scrie Agerpres.

Ca referință, apogeul turismului românesc s-a resimțit în 2019, anul de vârf al turismului autohton. La acea vreme, nu mai puțin de 10,2 milioane de turiști români și 2,7 milioane de străini s-au perindat prin țară, de la o destinație la alta. În 2021, al doilea an al pandemiei, numărul a scăzut până la aproximativ 8,4 milioane de turiști români și aproximativ 840.000 de turiști străini.

”Ministerul a demarat două acţiuni, una dintre ele este un program prin care dorim stimularea agenţiilor să facă această activitate de incoming, prin premierea lor. Pentru a doua acţiune, am apelat la Asociaţia Staţiunilor Balneoclimaterice, la Organizaţia Patronală a Turismului Balnear şi împreună cu ataşaţii noştri comerciali din unele ţări-ţintă de Europa, de regulă acolo unde sunt pensionari cu pensii mari şi au cultura petrecerii concediilor în străinătate, încercăm să găsim soluţii pentru a încheiat contracte ca să asigure un aflux de turişti străini pe turismul balnear. Este genul de turism care se desfăşoară pe toată perioada anului”, a continuat oficialul ministerial.

Aparent, există mai multe inițiative de promovare a locațiilor turistice din România în afara graniței, mai ales în Germania și Marea Britanie.

Ministrul a comentat cu dezamăgire și pe marginea imaginii virale cu un tarif de 200 de lei pentru amplasarea cearșafului pe plajă, în România. ”Am văzut şi eu imagini cu acest subiect, strict personal nu mi se pare firesc. Am înţeles că oricum nimeni nu a achitat. Cert este că ministerul clasifică aceste porţiuni de plajă şi avem echipe care fac verificări în teren. Cel puţin 30% din suprafaţa plajei trebuie să rămână pentru cei care doresc să pună cearşaful, iar acest lucru trebuie respectat. Tarifele, cel puţin pentru acel caz, sunt de neacceptat din punctul meu de vedere, iar iniţiativa acelui operator a fost total nefericită, pentru că descurajează o activitate turistică aşteptată vreme de nouă luni pe litoral”, a spus Cadariu.