Războiul din Ucraina poate distruge industria auto europeană: cele mai importante decizii
Criza din Ucraina a provocat perturbări la unele fabrici de asamblare auto și a determinat companiile să suspende livrările către Rusia.
Invazia Ucrainei de către Rusia provoacă efecte de undă în lanțul de aprovizionare auto. De asemenea, atacul a determinat companiile să oprească transporturile către Rusia sau să suspende operațiunile acolo.
Iată câteva dintre efectele asupra industriei auto:
Producția europeană se clatină puternic
Producătorii de automobile germani avertizează cu privire la mai multe pierderi de producție
Asociația producătorilor de automobile germani VDA a declarat că repercusiunile invaziei Rusiei asupra Ucrainei au perturbat rutele de transport, precum și tranzacțiile financiare și că se pregătește pentru lipsa unei game de materii prime. Acesta a spus că impactul conflictului asupra transportului maritim, feroviar și aerian agrava problemele în lanțul de aprovizionare într-un moment în care nivelurile stocurilor erau deja scăzute.
Grupul Volkswagen este profund afectat de războiul dintre Rusia și Ucraina
Volkswagen a anticipat o oprire a producției la fabrica sa din Wolfsburg, deoarece situația aprovizionării cu piese cheie, cum ar fi cablajele de sârmă, se înrăutățește. Porsche, Audi, BMW și Mercedes-Benz reduc și ele producția în Germania.
Audi va reduce producția germană din cauza crizei din Ucraina. Producția de modele A4 și A5 la uzina Audi din Ingolstadt, Germania, va fi suspendată în perioada 7-11 martie. În Neckarsulm, producția de modele A6 și A7 va fi întreruptă în perioada 7-18 martie.
Porsche întrerupe producția la fabrica sa din Leipzig, care construiește Macan și Panamera, deoarece conflictul din Ucraina îi perturbă lanțul de aprovizionare.
Grupul Volkswagen s-a alăturat exodului companiilor din Rusia, suspendând exporturile și producția locală în țară, ca răspuns la invazia sa din Ucraina. Mișcarea afectează producția de modele VW și Skoda.
Volkswagen va opri producția în această săptămână la două fabrici de vehicule electrice din Germania, după ce invazia Rusiei în Ucraina a lovit livrările de componente. Producția de mașini electrice compacte cu baterie VW, Audi și Cupra construite pe platforma MEB a Grupului VW va fi afectată.
Mercedes și BMW sunt nevoite să întrerupă producția
Mercedes-Benz se așteaptă să reducă producția la unele dintre fabricile sale europene, dar va urmări să evite opririle complete ale producției.
BMW întrerupe producția în fabricile sale din Germania și Marea Britanie din cauza blocajelor de aprovizionare.
Stellantis se pregătește pentru un an greu
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a cerut oficialilor americani și europeni să reducă tarifele de protecție la oțel, pe măsură ce prețurile materiilor prime și energiei cresc.
Mai mult, Stellantis a înființat două grupuri operative pentru a face față efectelor invaziei ruse a Ucrainei. Una este monitorizarea sancțiunilor impuse Rusiei de SUA și aliații săi occidentali. Celălalt urmărește personalul producătorului auto din Ucraina.
Jaguar, Aston Martin opresc livrările rusești
Producătorii britanici de automobile Jaguar Land Rover și Aston Martin au întrerupt livrările de vehicule către Rusia, deoarece sancțiunile din cauza războiului din Ucraina creaseră obstacole din ce în ce mai mari comerciale pentru industria auto.
Volvo, GM, VW, Daimler Truck suspendă livrările către Rusia
Volvo a declarat că va suspenda livrările de mașini către piața rusă până la o nouă notificare, în timp ce Volkswagen a suspendat temporar livrările către reprezentanțele locale de mașini aflate deja în Rusia. Daimler Truck a mai spus că își va îngheța activitățile comerciale în Rusia cu efect imediat, inclusiv cooperarea cu producătorul rus de camioane Kamaz.
Acțiunile Renault zdrobite de îngrijorările legate de expunerea producătorului auto în Rusia
Renault este producătorul european de automobile cel mai expus Rusiei, de altfel acțiunile companiei au scăzut la cel mai redus nivel din noiembrie 2020, pe măsură ce țările din întreaga lume escaladează măsurile de penalizare a președintelui Vladimir Putin pentru invadarea Ucrainei.
Acțiunile companiei au scăzut marți cu 11% la tranzacționarea la Paris, scăzând evaluarea de piață la mai puțin de 7,5 miliarde de euro pentru prima dată în aproape 16 luni. Acțiunile au scăzut cu 37% din 16 februarie.
Rusia este a doua cea mai mare piață a Renault, producătorul auto generând aproximativ 5 miliarde de euro anual, aproximativ 12% din veniturile sale din automobile, potrivit Bloomberg Intelligence.
Producția auto din Europa se prăbușește din lipsa de materiale
Producătorii de automobile, printre care Volkswagen, BMW și Porsche, se luptă să obțină cablaje cruciale, deoarece furnizorii din vestul Ucrainei au fost blocați de invazia rusă a țării, forțând oprirea producției la fabricile de mașini din Germania.
Blocajele de livrare au lovit deja unele fabrici de asamblare ale Volkswagen, inclusiv fabrica sa din Wolfsburg și fabricile sale germane de vehicule electrice, în timp ce Porsche a suspendat producția la uzina sa din Leipzig.
BMW este forțată să oprească producția de mașini BMW și Mini în fabricile sale din Germania și alte fabrici europene.
Furnizorul cheie, Leoni, a format un grup operativ pentru a aborda întreruperea aprovizionării cu cablajele de sârmă produse în Ucraina, care i-a determinat pe producătorii auto germani să reducă sau să oprească producția.
Invazia Ucrainei de către Rusia crește prețul metalelor utilizate în mașini, de la aluminiu în caroserie la paladiu în convertizoarele catalitice și la nichelul de înaltă calitate din bateriile pentru vehicule electrice.
Furnizorul de tehnologie auto Aptiv a mutat producția de piese pentru vehicule de mare volum din Ucraina în ultimele două luni înainte de posibile ostilități, a declarat CEO Kevin Clark.
Producătorii de automobile chinezi ar putea beneficia pe măsură ce rivalii părăsesc Rusia
Producătorii de automobile chinezi care operează în Rusia, inclusiv Haval, Chery și Geely din Great Wall, au potențialul de a câștiga cotă de piață, spun analiștii.
Aceștia ar putea beneficia în Rusia după ce mărcile globale au oprit exporturile către țară și au oprit producția la fabricile lor rusești pe fondul crizei din Ucraina. Chinezii care operează în Rusia au rămas până acum tăcuți dacă vor continua să facă afaceri în țară. Rusia a devenit o piață importantă pentru mărcile chineze, inclusiv Haval de la Great Wall, alături de Chery și Geely, în principal pentru vânzările de SUV-uri.
„În cazul în care sancțiunile SUA și ale Uniunii Europene împotriva Rusiei rămân pentru o perioadă prelungită de timp și producătorilor auto americani și europeni li se interzice efectiv să facă afaceri în Rusia, există potențialul ca producătorii de automobile chinezi să câștige cotă pe piața din Rusia”, a spus Eunice Lee, analist senior care se concentrează pe mașinile asiatice la banca Bernstein.
China încă nu a aplicat sancțiuni Rusiei, permițând afacerilor sale să continue să funcționeze.
Toyota, Nissan, Hyundai și Honda întrerup activitatea în Rusia
Toyota va opri producția la fabrica sa din Rusia, în timp ce importurile de vehicule în țară s-au oprit, de asemenea, pe termen nelimitat din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare. Toyota este cel mai bine vândut brand japonez din Rusia.
Nissan a suspendat exporturile de vehicule către Rusia, având în vedere provocările logistice legate de conflictul din Ucraina. Între timp, cel mai mare producător de automobile din Rusia, AvtoVAZ, își va opri fabricile din Togliatti și Izhevsk sâmbătă și între 9 și 11 martie, în timp ce se confruntă cu o criză în aprovizionarea cu componente electronice.
Honda Motor Co. oprește exporturile de mașini și motociclete către Rusia, alăturându-se unui număr tot mai mare de companii globale care aleg să nu facă afaceri în țară după invazia sa din Ucraina.
Hyundai a declarat că nu a decis când va relua operațiunile la fabrica sa din Sankt Petersburg, Rusia, invocând problemele în curs cu livrarea componentelor.