Producătorul auto Jaguar se reinventează: ce urmează pentru brandul de lux

de: Andrei Tilimpea
18 08. 2022

Metamorfoza lui Jaguar într-un brand de ultralux este în desfășurare.

Schimbarea începe cu crearea în mintea consumatorilor a unei percepții mai luxoase asupra emblematicului brand britanic de lux. Acțiunea a început pe 8 august cu o nouă campanie de marketing care include reclame și videoclipuri pentru reviste de lux.

Reclamele privind stilul de viață urmăresc să poziționeze Jaguar drept vârful luxului, chiar acolo cu mărci europene exclusive precum bijuteriile Cartier și hainele Hermes și Balenciaga.

„De fapt, facem parte din acea lume, dar nu comunicăm cu adevărat în acest fel. Suntem destul de înrădăcinați în tradiția auto”, a declarat Stuart Schorr, vicepreședinte de comunicații pentru Jaguar Land Rover America de Nord. „Și pe măsură ce încercăm să ne ridicăm și să trecem în viitor, uneori ai nevoie doar de o pauză puternică.”

Când CEO-ul Thierry Bollore a lansat planul Reimagine, care are ca scop încetarea producției actuale și înlocuirea acesteia cu o serie de vehicule electrice de ultralux în 2025, el a lăsat un indiciu despre obiectivul pe termen lung pentru Jaguar și de asemenea, Land Rover: creează cele mai dorite vehicule de lux din lume.

„Am luat decizia de a ridica punctele de contact ale mărcilor noastre orientate către consumatori pentru a încerca să fim printre cele mai elegante, rafinate și moderne mărci de lux din lume, fără a fi constrânși de industria auto”, a spus Schorr.

Ultra luxul, sinonim cu Jaguar

Primele reclame prezintă modele care ies de la o prezentare de modă și doar părți ale vehiculelor sunt văzute în multe dintre reclame – vehiculele sunt în culori închise, monocromatice și nu sunt în centrul atenției.

„Am făcut acest efort conștient în publicitatea noastră, în rețelele noastre sociale și în fotografia noastră pentru a fi mult mai rafinat, mult mai elegant și mult mai modern”, a spus Schorr.

Campania nu este o previzualizare a ceea ce va urma în 2025, spune Schorr. Atunci sosesc vehiculele electrice Jaguar, toate cu un preț de pornire de la 100.000 de dolari și probabil că vor fi concurenți direcți pentru Bentley, Aston Martin și alte mărci cu prețuri de șase cifre.

Eforturile reflectă mutarea la nivel superior a Jaguar Land Rover. Land Rover are, de asemenea, o gamă mare de vehicule care au un preț de peste 100.000 USD și urmează să vină mai multe.

Vor exista în continuare unele reclame care se concentrează pe cifrele de cai putere, ori de la 0 la 100 km/oră și vânzarea ofertei.

Având în vedere că modelele Jaguar actuale sunt programate să încheie producția până în 2025 și nu vor veni modificări majore, planul de a menține interesul consumatorilor este să lanseze modele exclusive și scumpe de producție limitată.