Probleme mari la BMW: a ajuns să livreze mașini scumpe fără funcții de bază, care-i explicația
Clienților li se promite că vor primi funcționalitatea CarPlay și Android Auto printr-o actualizare prin aer „cel mai târziu până la sfârșitul lunii iunie”.
BMW livrează mașini noi fără funcționalitatea Apple CarPlay și Android Auto după ce producătorul auto a schimbat furnizorul de cipuri într-o mișcare care l-a ajutat să rezolve deficitul de semiconductori.
Clienții sunt rugați să aștepte o actualizare over-the-air care va instala un nou software „cel mai târziu până la sfârșitul lunii iunie”, a spus BMW într-un comunicat trimis prin e-mail.
„Cipurile încorporate în aceste mașini în primele patru luni ale acestui an au nevoie de software actualizat pentru a fi pe deplin funcționale și pentru a oferi Apple CarPlay/Android Auto și capabilități Wi-Fi”, se spune în declarație.
Compania nu a spus câte modele și ce regiuni sunt afectate, dar clienții din SUA, Italia, Spania, Marea Britanie și Franța au postat pe forumuri spunând că noile lor BMW au fost livrate fără funcționalitatea.
Modelele afectate includ codul 6P1 în specificațiile lor.
Probleme pentru Mini, Mercedes și Harman
Producătorii de automobile din întreaga lume trebuie să găsească soluții temporare pentru a permite producția să continue pe fondul penuriei prelungite de cipuri, precum și de alte componente.
BMW a mai spus că a încetat să ofere opțiuni de transmisie manuală pentru gama sa Mini, invocând lipsuri nespecificate.
„Pentru a asigura producția maximă pentru a satisface cererea crescândă a clienților, oferta noastră de produse trebuie simplificată”, a spus compania. „Această soluție este cea mai eficientă modalitate de a asigura stabilitatea producției, astfel încât să putem continua să furnizăm noi Mini-uri tuturor clienților noștri.”
Mercedes-Benz a construit mașini fără anumite piese pentru a le putea moderniza ulterior, a declarat compania.
„În primul trimestru, am decis să construim vehicule cu unele componente critice lipsite, deoarece ne așteptăm să fie livrate” în al doilea sau al treilea trimestru, a declarat directorul financiar Harald Wilhelm la apel.
Furnizorul de infotainment Harman a lucrat cu producătorii de automobile pentru a-și reproiecta produsele pentru a reduce conținutul de cipuri și a menține producția în mișcare.
„În unele cazuri, am reușit să demulțumim unele dintre produsele noastre și să menținem această experiență a clienților la același nivel”, a declarat Christian Sobottka, șeful Harman Automotive, pentru Automotive News Europe. „Reproiectarea rapidă și demulțumirea au evitat în multe cazuri o închidere a fabricii de o săptămână.”
Vânzările europene în primul trimestru au scăzut cu 19% din cauza ofertei limitate de cipuri și alte componente, arată cifrele cercetătorului de piață Dataforce.
Scăderea reprezintă o pierdere de peste un sfert de milion de mașini față de primul trimestru din 2021.
Unii producători de automobile au fost mai afectați decât alții, cu Stellantis în scădere cu 31%, Volkswagen Group cu 24%, BMW cu 23% și Mercedes, de asemenea, cu 23%.