BMW s-a reorientat: ce arată cifrele despre decizia constructorului german

BMW s-a reorientat: ce arată cifrele despre decizia constructorului german

BMW și rivalii săi au mutat producția către modele cu marjă mai mare în timpul penuriei de semiconductori și a altor probleme ale lanțului de aprovizionare.

BMW a declarat că profitul a crescut cu 12% în primul trimestru, chiar dacă războiul din Ucraina și blocarea COVID din China au perturbat lanțul de aprovizionare al producătorului auto.

Câștigurile grupului înainte de dobânzi și impozite au crescut la 3,39 miliarde de euro în primul trimestru, a anunțat compania.

BMW a confirmat perspectivele pentru anul pe care le-a conturat în martie, când a declarat că invazia Ucrainei de către Rusia va scădea randamentele producției auto la între 7% și 9%. Este puțin mai puțin decât intervalul de 8 până la 10 la sută pe care îl estimase înainte de începerea războiului.

BMW și rivalii săi au mutat producția către modele cu marjă mai mare, deoarece producția a fost împiedicată de deficitul de semiconductori și de alte probleme ale lanțului de aprovizionare.

BMW știe ce face

În ciuda livrării cu 6% mai puține de mașini în primul trimestru, veniturile auto BMW au crescut cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Rentabilitatea în divizia auto a BMW a fost în spatele rivalului Mercedes-Benz, care a înregistrat o marjă record de 16,4% pentru divizia sa auto în primul trimestru.

Randamentul operațional al BMW pe producția de automobile a fost de 8,9% în primul trimestru, în comparație cu așteptările analiștilor de 7,8%.

Veniturile grupului au fost susținute de consolidarea completă a joint-venture-ului BMW din China, care a contribuit cu 3,3 miliarde de euro de la jumătatea lunii februarie, a spus BMW. În februarie, producătorul auto a declarat că va plăti 3,7 miliarde de euro pentru a prelua controlul majoritar al JV-ului său chinez, după ce va obține licența necesară de la Beijing.

Se așteaptă ca profiturile BMW în producția de automobile să se înregistreze în a doua jumătate.

La mijlocul lunii aprilie, BMW a prezentat noua generație a flagship-ului Seria 7, inclusiv varianta i7 100% electrică, care va intra în vânzare în noiembrie.

O versiune îmbunătățită a SUV-ului său X7 cu marjă mare va fi vândută începând cu luna august.

Citește și: