Polestar a prezentat cel mai frumos concept al său: O2, intersecția dintre artă și tehnologie
„O2” se va baza pe aceeași platformă din aluminiu lipit ca și Polestar 5.
Producătorul suedez de mașini electrice Polestar a prezentat o extindere a gamei sale de performanță premium cu un concept de roadster.
„Conceptul combină ambițiile noastre de sustenabilitate și circularitate cu un design emoțional uimitor”, a declarat șeful de design Polestar, Maximilian Missoni. „Acest lucru arată cu adevărat încotro ne îndreptăm dintr-un limbaj de design.”
Missoni a descris O2 ca un „punct de întâlnire între tehnologie și artă, între precizie și sculptură”.
Dar cel mai recent concept al lui Polestar nu este doar un răsfăț fantezist pentru designerii mărcii. „Nu este atât de departe de realitate”, a spus designerul de origine austriacă.
În loc să construiască concepte asemănătoare „navelor spațiale”, Missoni a spus că Polestar dezvoltă modele pe care oamenii și le pot imagina conducând.
„Vreau acest sentiment de artă aplicată”, a spus el. „Este o piesă uimitoare de design, dar aș putea să o conduc mâine”.
Conceptul O2 oferă o privire în foaia de parcurs ambițioasă a produselor Polestar, care include două crossover-uri și un sedan mare, așteptate până la sfârșitul anului 2024. Accentul pe termen scurt al mărcii este de a aduce pe piață aceste modele, a spus CEO-ul mărcii Thomas Ingenlath.
Drona vine la pachet
Aerodinamica este maximizată prin caracteristici de design ascunse, cum ar fi conductele integrate care îmbunătățesc fluxul de aer peste roți și părțile laterale ale caroseriei și luminile din spate care funcționează ca lame de aer pentru a reduce turbulențele din spatele mașinii.
Conceptul prezintă o întorsătură modernă a farului emblematic Thor’s Hammer de la Volvo.
„Cu toate aceste mărci noi care apar, este o provocare să dezvoltam un design care să arate bine și să funcționeze pe diferite tipuri de mașini”, a spus Missoni.
Conceptul O2 prezintă, de asemenea, o tehnologie creată pentru Instagram: conceptul a prezentat o dronă autonomă, integrată în spatele scaunelor din spate, care poate fi desfășurată în timp ce mașina se deplasează pentru a înregistra curse – și expresiile probabil încântate ale ocupanților săi.
Inginerii au dezvoltat un aerofoil special care se ridică în spatele scaunelor din spate pentru a crea o zonă calmă de presiune negativă care permite dronei să decoleze atunci când mașina este în mișcare. Drona funcționează autonom, urmărind automat mașina la viteze de până la 56 mph.
După filmare, drona se întoarce autonom în mașină. Clipurile video pot fi editate și partajate direct de pe afișajul central de 15 inch când mașina este parcată.
„Am vrut să subliniem experiența pe care o puteți avea cu o mașină precum Polestar O2 în moduri noi și neobișnuite”, a spus Missoni. „Nu trebuie să opriți și să descărcați drona înainte de filmare, ci mai degrabă să o desfășurați cu viteză, este un beneficiu cheie pentru acest design inovator.”