27 feb. 2022 | 07:25

Polestar are planuri: ce vrea să dezvolte cu ajutorul parteneriatelor puternice

ACTUALITATE
Polestar are planuri: ce vrea să dezvolte cu ajutorul parteneriatelor puternice

Polestar a apelat la specialistul ZF Friedrichshafen, liderul global în domeniul siguranței, Autoliv și alți trei furnizori, pentru a-l ajuta în realizarea obiectivului său autoproclamat de a face o mașină neutră din punct de vedere climatic până în 2030.

Când a anunțat proiectul Polestar 0, marca de performanță electrică deținută de Volvo Cars și de părintele său chinez, Zhejiang Geely Holding, știa că va trebui să regândească întregul proces de dezvoltare, ceea ce va impune noi cerințe lanțului său de aprovizionare.

Polestar și furnizorii au anunțat că au semnat scrisori de intenție în vederea colaborării.

ZF va colabora cu Polestar la modalități de a elimina emisiile de carbon și de a economisi resurse în sistemul de propulsie.

Autoliv va căuta să furnizeze echipamente de siguranță, cum ar fi airbag-uri și centurile de siguranță cu emisii zero.

Companiile metalice Hydro și SSAB urmăresc să furnizeze aluminiu cu zero carbon și, respectiv, oțel fără fosile.

Producătorul de iluminat auto ZKW va lucra cu Polestar la sisteme de control electric și cablaj neutre din punct de vedere climatic.

„A fost clar de la început că aceasta nu este o misiune individuală și suntem foarte încântați să prezentăm o gamă atât de puternică de parteneri interesați, toți lideri în domeniile lor”, a spus CEO-ul Polestar, Thomas Ingenlath, într-o declarație.

O misiune dificilă

Autoliv a spus într-un comunicat separat că obiectivul Polestar este în concordanță cu oferta sa de a fi primul furnizor de siguranță auto care să aibă operațiuni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030 și să obțină emisii nete zero în lanțul său de aprovizionare până în 2040.

„Suntem fericiți și mândri să ne unim forțele cu Polestar. Pentru a ne atinge obiectivele ambițioase în materie de climă, trebuie să colaborăm de-a lungul lanțului valoric”, a spus CEO-ul Autoliv, Mikael Bratt, în comunicat.

Polestar spune că intenționează să atingă obiectivul prin eliminarea emisiilor, în loc să utilizeze tactici precum plantarea de copaci pentru a compensa CO2 produs de la crearea mașinii până la vânzare.

Polestar a primit o indicație despre provocările cu care se va confrunta în 2020 în timpul evaluării ciclului de viață a rivalului Polestar 2 complet electric al Tesla Model 3.

Cercetările au arătat că sedanul compact iese din fabrică cu o amprentă de carbon de 26 de tone metrice, mai ales din cauza carbonului creat pentru a oferi mașinii aluminiul, bateriile și oțelul.

Scopul este de a aduce acel număr la zero.