Oamenii și-au pierdut definitiv speranța. Viața va fi din ce în ce mai grea, trebuie să strângem cureaua

de: Mădălina Bahrim
12 07. 2022

În condițiile multiplelor crize din prezent, cu o inflație galopantă, optimismul cetățenilor din întreaga lume s-a depreciat semnificativ. Cei mai mulți dintre ei se așteaptă la o înrăutățire a condițiilor economice, în următoarea jumătate de an.

Un studiu recent, realizat de EY, indică faptul că peste 60% dintre consumatori se aşteaptă ca preţurile să crească şi mai mult în următoarele şase luni.

Interesant este că nu doar românii sunt mai pesimiști, ci vorbim despre o mentalitate la nivel global, analiza bazându-se pe cercetarea globală a 18.000 de consumatori, realizată în perioada 18 mai – 7 iunie 2022.

De ce se tem oamenii cel mai mult

Cea mai mare temere a oamenilor este legată de bani în perioada următoare, motiv pentru care foarte mulți declară că vor face eforturi pentru a avea venituri mai consistente, care să-i ajute să treacă peste scumpirile din prezent.

În condițiile actuale, 79% dintre consumatori spun că finanţele lor reprezintă o preocupare, iar 62% dintre ei se aşteaptă să crească şi mai mult costurile vieţii în următoarele şase luni.

„Sectorul bunurilor de larg consum se află din nou la o răscruce de drumuri. Văzând cum consumatorii caută să preia controlul asupra finanţelor lor şi să facă faţă inflaţiei în creştere, producătorii şi comercianţii deopotrivă vor trebui să acţioneze agil şi rapid pentru a adresa temerile consumatorilor, în special cele legate de preţ, folosindu-se de brandurile private ca o ancoră pentru loialitatea clientelei.

Fidelizarea consumatorilor va ajuta furnizorii să culeagă beneficiile atunci când clienţii se vor putea întoarce cu mai multe venituri disponibile”, consideră Georgiana Iancu, Partener, Lider Consumer Products & Retail, EY România.

De asemenea, mai mult de unul din trei consumatori (35%) declară că sunt îngrijoraţi că nu vor avea suficienţi bani pentru a cheltui pe alte lucruri decât cheltuielile de trai.

„Şi nu în ultimul rând, odată cu extinderea online-ului peste offline, comercianţii vor trebui să investească în securitatea cibernetică în toate elementele afacerii lor pentru a putea capta beneficiile accesului la datele şi preferinţele consumatorilor – neîncrederea vizavi de protecţia datelor arătată chiar şi în rândul consumatorilor tineri, cu un apetit mai mare pentru experienţe digitale de consum, ridică un semnal de alarmă pentru comerţul online şi o zonă de focus pentru operatorii care acţionează în domeniu”, a mai spus Iancu.