Netflix introduce reclame: cum te va afecta asta, dacă ai cont

de: Ozana Mazilu
22 07. 2022

Când nivelul mai ieftin cu reclame al Netflix va fi lansat anul viitor, abonații s-ar putea să nu poată accesa unele dintre titlurile serviciului disponibile în planul său obișnuit.

După cum notează Deadline, co-CEO Netflix și Chief Content Officer Ted Sarandos a recunoscut în timpul celui mai recent apel al companiei privind veniturile că viitoarea opțiune de abonament nu va include tot conținutul său licențiat la lansare. Vor lipsi emisiunile și filmele de la studiourile și distribuitorii americani și internaționali, cu excepția cazului în care compania îi va convinge cu succes (și rapid) să schimbe înțelegerea la care au convenit inițial.

Netflix introduce reclame

Netflix este în discuții cu studiourile pentru a-și modifica ofertele și pentru a-și putea face emisiunile disponibile pentru streaming alături de reclame. Pe baza unui raport anterior al Wall Street Journal, Netflix își renegociază contractele cu Warner Bros. (studioul din spatele You), Universal (producătorul Russian Doll) și Sony Pictures Television (producător Cobra Kai). Se pare că serviciul va trebui să renegocieze condițiile pentru unele dintre serialele mai vechi pe care le oferă, inclusiv Breaking Bad.

Sarandos a spus în timpul apelului:

„Astăzi, marea majoritate a ceea ce oamenii urmăresc pe Netflix, putem include în reclame. Există unele lucruri care nu le vedem și suntem în discuții cu studiourile, dar dacă am lansat produsul astăzi, membrii din nivelul publicitar ar avea o experiență grozavă. Vom șterge ceva conținut suplimentar, dar cu siguranță nu tot, dar nu credeți că este o reținere materială pentru afacere”.

În același apel, Netflix a recunoscut, de asemenea, că a pierdut aproape un milion de abonați în al doilea trimestru al anului 2022. A înregistrat în continuare un profit net de 1,44 miliarde de dolari și se așteaptă să adauge un milion de abonați în trimestrul următor, dar speră că unele dintre măsurile pe care le ia îl vor ajuta să-și dezvolte din nou baza de utilizatori. Nivelul de suport publicitar pe care îl lansează cu Microsoft la începutul anului viitor ar putea ajuta Netflix să se dezvolte pe piețele în care există cheltuieli publicitare puternice.