Mitul falsului salvator: Elon Musk face mașini electrice la Tesla, dar taie hectare de pădure pentru fabrici
Dacă mai avea cineva nevoie de un motiv pentru care să înțeleagă de ce Elon Musk nu este, câtuși de puțin, acel „salvator biblic”, iată-l.
Probabil că ai aflat deja că, în urma anunțului că va defrișa hectare de pădure, activiștii de mediu au luat atitudine și au protestat împotriva Tesla. O bătălie pe care, din păcate, activiștii au pierdut-o în fața lui Elon Musk.
Acum, magnatul plănuiește alte defrișări în Germania, pentru a construi noi sectoare ale uzinei de automobile de la Grunheide.
Tesla lui Elon Musk, o „piatră de moară” pentru activiștii de mediu din Germania
Așadar, pentru că încă are nevoie de teren liber, Tesla intenționează să radă de pe fața pământului zeci de hectare de pădure, pentru a-și extinde uzina. Pe locul acestei păduri ar urma să funcționeze birouri de logistică, dar și depozite.
Vestea proastă este că autoritățile din Germania i-au dat deja „undă verde” lui Elon Musk, văzând în asta o oportunitate de afaceri și nu o catastrofă de mediu.
Ce-i drept, Musk mai are nevoie de câteva avize, însă nu este cazul să stea cu emoții, de vreme ce nimic nu pare să-i stea, în realitate, în cale, absolut niciodată.
Uzina de la Grunheide a depășit deja pragul de 2.000 de mașini pe săptămână, iar pe viitor vrea să urce la 5.000, raportat la aceeași perioadă de timp, cu o țintă finală de 500.000 de mașini Tesla pe an.
Se poate spune că asistăm la un caz de fals salvator, fals profet sau chiar la un paradox. În momentul apariției lor pe piață, mașinile electrice au mizat pe protejarea mediului, însă construirea lor s-a dovedit, în timp, extrem de păguboasă întocmai pentru planetă și, în definitiv, pentru noi toți.
Dacă suntem obișnuiți să privim la nivel micro, o pădure poate să nu însemne mare lucru. Însă, dacă ai curajul să privești în ansamblu, catastrofa capătă amploare.