Meta va plasa reclame peste tot în viața reală: ce plan are cu „realitatea mixtă”

de: Ozana Mazilu
26 02. 2022

Într-un apel pe Zoom cu agențiile de publicitate, Meta a subliniat modul în care realitatea mixtă, sau MR, poate fi folosită pentru a vinde produse.

Conform unui raport Reuters, publicația a intervievat un director de agenție care a participat la prima masă rotundă pe care Meta a avut-o cu agențiile de publicitate.

„Agențiile de publicitate caută, de asemenea, detalii despre modul în care va fi măsurată eficiența reclamelor în metavers și se vor întreba „ce am primit pentru banii mei?”, a declarat directorul pentru Reuters.

Meta are planuri mari cu realitatea augumentată

MR este într-adevăr mixul dintre lumea reală și realitatea virtuală sau augmentată. Jocuri precum Pokémon Go se califică drept realitate augmentată, deoarece le permit jucătorilor să-și imagineze creaturile magice într-un mediu normal, folosind un telefon inteligent. Căștile de realitate virtuală cufundă, evident, utilizatorii într-o lume digitală, dar Meta, numită anterior Facebook, își dorește ca conținutul virtual să interacționeze cu obiectele din lumea reală.

De exemplu, companiile ar putea să plaseze reclame pe obiecte din viața reală, să le permită utilizatorilor să încerce virtual haine sau să interacționeze cu produse care pot fi vândute în alte moduri digitale. Dar, potrivit Reuters, Meta a fost evazivă cu detalii despre modul în care tehnologia va funcționa de fapt sau despre modul în care agențiile vor putea vinde lucruri prin ea.

Este puțin ciudat cât de mult îți doresc agențiile de publicitate să capteze atenția tuturor și se pare că vor depune eforturi din ce în ce mai extreme pentru a obține acest lucru. Chiar săptămâna trecută, aplicația MoviePass, falimentată anterior, și-a anunțat revenirea și include o tehnologie de urmărire vizuală care te recompensează pentru vizionarea reclamelor în întregime. Asta după ce același CEO MoviePass a început să folosească tehnologia în 2019 pentru un alt startup.

În 2021, agenția de publicitate Marketing Insider Group a publicat un raport în care afirmă că reclamele digitale pur și simplu nu mai funcționează și că, chiar și după ce au redus bugetele publicitare, unele companii nu au observat o scădere a vânzărilor. Este cu siguranță o parte din motivul pentru care agențiile se luptă să vină cu idei noi, indiferent cât de invazive.

Cel puțin, cu Meta este posibil ca unii consumatori pur și simplu să nu cumpere o cască MR și, astfel, să evite reclamele suplimentare introduse în viața lor.