Mercedes se confruntă cu probleme: ce se întâmplă cu producția

de: Andrei Tilimpea
30 03. 2022

Mercedes reduce din nou producția la uzina din Sindelfingen din cauza penuriei de piese din Ucraina.

Grupul Mercedes-Benz a declarat că fabricile sale germane funcționează, deși producătorul de automobile a fost forțat să facă unele ajustări la uzina din Sindelfingen din cauza întreruperii lanțului de aprovizionare cauzate de invazia Rusiei în Ucraina.

Sindelfingen, care construiește sedanurile emblematice ale producătorului de automobile, Clasa S și EQS, împreună cu Clasa E continuă să funcționeze în ciuda lipsei de piese, a declarat un purtător de cuvânt Mercedes.

Mercedes este în contact strâns cu furnizorii săi „pentru a lucra împreună la soluții care să ne securizeze lanțurile de aprovizionare”, se arată în comunicat.

Aceasta include, de asemenea, relocarea volumelor de producție în alte locații ale furnizorilor acestora.

„Situația este reevaluată zilnic”, se arată în comunicat. „Flexibilitatea ridicată a uzinelor va fi folosită, de asemenea, pentru a evita pe cât posibil timpii de nefuncționare.”

Producătorul de automobile a depășit până acum blocajele de aprovizionare pentru cablajele de cabluri și alte piese relativ ușor.

Uzinele sale germane din Rastatt și Bremen funcționează în mare parte fără probleme în această săptămână.

Industria este puternic afectată

La fel ca rivalii săi BMW și Volkswagen, Mercedes își aprovizionează în principal cablaje de la furnizorii din fabricile din Ucraina, inclusiv Leoni.

Leoni are în jur de 7.000 de angajați în două unități de producție din Ucraina, care lucrează în prezent în condiții extrem de dificile.

Furnizorul intensifică producția de cablaje de sârmă la cele două fabrici ale sale din Ucraina – cu lucrătorii care operează în condiții de stațiune de noapte și riscul de atacuri cu rachete.

De la începutul războiului, doar 40 la sută din producția obișnuită a fost realizată.

„Acum ne așteptăm să putem folosi din nou aproximativ 60 până la 70% din capacitatea noastră din Ucraina cu sistemul în două schimburi”, a declarat recent CEO-ul Leoni, Aldo Kamper.

Capacitățile sunt transferate și către alte fabrici din România, Serbia sau Africa de Nord, a spus el.