Stellantis și Mercedes lucrează împreună: ce proiect urmează să dezvolte

Stellantis și Mercedes lucrează împreună: ce proiect urmează să dezvolte

ACC, societatea în comun a Stellantis, Mercedes și TotalEnergies, a încheiat un acord cu guvernul italian pentru construirea unei fabrici de baterii.

Automotive Cells Company, un joint venture între Stellantis, Mercedes-Benz și TotalEnergies, a confirmat că va construi o fabrică de baterii în Termoli, sudul Italiei.

Fabrica Termoli va fi transformată dintr-o fabrică de motoare existentă.

ACC a semnat luni un memorandum de înțelegere cu guvernul italian pentru construirea fabricii, a treia asociere în comun.

Roma s-a angajat luna trecută să furnizeze 369 de milioane de euro din bani publici pentru Termoli, iar CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că investiția pentru noul sit ar putea fi similară ca mărime cu cele planificate pentru gigafabricile din Franța și Germania, unde investiția este de aproximativ 2 miliarde de euro fiecare.

ACC a declarat că cei trei parteneri s-au angajat să mărească volumul industrial total la cel puțin 120 gigawați oră până în 2030 și să intensifice dezvoltarea și producția de celule și module de înaltă performanță de generație următoare.

Planul de capacitate actualizat va mobiliza o investiție de peste 7 miliarde de euro, se arată în comunicat ACC.

Accentul este pe Europa

Capacitatea de producție a centralelor franceze și germane ale ACC va fi crescută fiecare la 40 GWh față de cei 24 GWh planificați inițial. Este de așteptat ca aceste centrale să intre în funcțiune în 2023, respectiv 2025.

Scopul parteneriatului este de a dezvolta celule și module de baterii și „ajută la asigurarea faptului că Europa rămâne în centrul industriei auto – chiar și în era electrică”, a declarat CEO-ul Daimler, Ola Kaellenius.

ACC va furniza Mercedes-Benz cu tehnologie de baterii de la mijlocul deceniului, a spus Daimler.

„Accentul nostru este pe Europa”, a declarat Kallenius într-o conferință de presă. „Aici dorește ACC să crească, să se extindă și să dezvolte tehnologii cu noi.”

Producătorul de mașini de lux, al cărui director anterior Dieter Zetsche a considerat că producerea celulelor bateriei internă este prea costisitoare, a luat o întorsătură strategică sub conducerea lui Kallenius pentru a ținti mai mult control asupra lanțului său de aprovizionare cu baterii.

Citește și: