Mercedes nu stă degeaba: EQE, rivalul lui BMW iX

de: Andrei Tilimpea
17 10. 2022

SUV-ul EQE oferă Mercedes un model care să concureze cu BMW iX și alte modele electrice precum Volvo EX90 și Maserati Grecale Folgore.

Mercedes-Benz continuă să-și extindă portofoliul de vehicule complet electrice cu crossover-ul EQE SUV, care va prelua BMW iX care se află deja printre primele cinci cele mai vândute în segmentul SUV-urilor premium mari din Europa.

Mercedes a dezvăluit că SUV-ul EQE a fost dezvăluit la Paris – dar vehiculul electric nu va fi expus săptămâna aceasta la Salonul auto de la Paris.

SUV-ul EQE va avea o baterie de 90 de kilowați-oră cu o autonomie maximă de 590 km pe scara WLTP. Puterea este de 215 sau 300 de kilowați. În comparație, autonomia mai aerodinamică a versiunii EQE sedan este de până la 640 km.

CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, a spus că SUV-ul EQE va oferi mărcii cea mai „completă” gamă de vehicule electrice dintre orice producător auto.

„Clienții noștri se mișcă rapid și ne mișcăm cu ei”, a spus el.

Vânzările globale

Kallenius a declarat că vânzările globale ale Mercedes de mașini complet electrice au crescut cu 115% în trimestrul al treilea, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Mercedes descrie SUV-ul EQE ca fiind „mai dinamic” decât SUV-ul EQS mai mare și există diferențe cheie chiar și cu sedanul EQE. Versiunea SUV are 4863 mm lungime, cu 77 mm mai scurtă decât sedanul, iar ampatamentul său de 3030 mm este cu 90 mm mai scurt, ceea ce spune Mercedes îl face să se simtă deosebit de agil.

Actualizările opționale ale suspensiei includ suspensie pneumatică care poate adăuga 30 mm garda la sol și direcția roților din spate cu un unghi maxim de 10 grade, scăzând raza de viraj la 10,5 metri de la 12,3.

SUV-ul EQE va fi disponibil inițial doar cu tracțiune spate, dar versiunile ulterioare 4Matic vor avea un motor electric care alimentează roțile din față, care este decuplat automat atunci când nu este necesar pentru a crește autonomia.

Denumirile modelului sunt 350+ pentru modelul de bază cu tracțiune spate cu 215 kW, 350 4Matic cu AWD și 215 kW și 500 4Matic cu AWD și 300 kW.

Vor fi disponibile două versiuni de performanță AMG, ambele cu tracțiune integrală. AMG EQE 43 are o putere de 350 kW și accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde.

AMG EQE 53, cu 505 kW, reduce acest timp la 3,5 secunde.

În decembrie începe producția

SUV-ul EQE va începe producția în decembrie la fabrica Mercedes din Vance, Alabama, după SUV-ul mai mare EQS, care a început producția în august. Ambele vehicule electrice vor fi exportate în Europa din SUA. Fabrica va continua, de asemenea, să construiască modele echivalente pe benzină, GLS și GLE. Bateriile vor fi asamblate în fabrica Mercedes din apropiere din județul Bibb.

Mercedes nu a anunțat prețuri, dar BMW iX pleacă de la 77.300 de euro în Germania.

Sedanurile și SUV-urile EQE și EQS se bazează pe arhitectura EVA2 a Mercedes, pentru modelele electrice de ultimă generație. Alte mașini cu marca EQ – crossoverele EQA, EQB și EQC – se bazează pe modelele existente de motoare cu ardere.

SUV-ul EQE va fi cel mai recent participant full-electric în segmentul SUV-urilor mari premium și crossover-ului, care este contestat aprig de BMW și Mercedes. Până în august, BMW X5, cu 30.344 vânzări în august, a fost cu puțin înaintea lui Mercedes GLE, cu 29.415. Volvo XC90 a fost pe locul trei cu 17.900 de vânzări.

Acesta va oferi Mercedes un participant complet electric pentru a concura cu BMW iX, pe locul patru, cu 12.181 de vânzări. Două modele complet electrice de la mărcile Geely, Volvo EX90 și modelul frate Polestar 3, se vor alătura segmentului în 2023. Un Range Rover complet electric este așteptat în 2024, la fel ca și Maserati Grecale Folgore.

Tabloul de bord „hiperanalogic”.

Interiorul SUV-ului EQE este similar cu cel al sedanului EQE, cu ceea ce Mercedes numește o temă de bord hiperanalogică cu reprezentări digitale ale instrumentelor rotunde.

Opțiunea Hyperscreen are trei ecrane digitale separate care par să se îmbine perfect pe lățimea tabloului de bord, inclusiv panoul de bord, ecranul tactil central și altul pentru pasagerul din față. În Europa și în anumite alte țări, pasagerul din față are voie să vizioneze conținut de divertisment pe acel ecran, dar acesta nu este vizibil pentru șofer.

O consolă „plutitoare” între scaunele din față permite depozitarea deschisă.

Este disponibilă o gamă completă de tehnologie de asistență la conducere de nivel 2+, cu o nouă adăugare opțională notabilă, care detectează traficul transversal din intersecția care se apropie și împiedică mișcarea mașinii. Funcția poate fi dezactivată prin apăsarea completă a pedalei de accelerație.

Mercedes promovează o serie de actualizări over-the-air, inclusiv asistență pentru remorcă, proiectare a semnelor digitale, navigare în realitate augmentată și modul șofer începător, care blochează modul Sport, împiedică dezactivarea controlului stabilității și setează o viteză maximă de 120 km/h.