Mercedes, pregătită pentru cel mai negru scenariu: ce se întâmplă cu producția

Mercedes, pregătită pentru cel mai negru scenariu: ce se întâmplă cu producția

Mercedes stochează piese pentru a continua producția dacă Germania introduce raționalizarea combustibilului.

Mercedes-Benz stochează piesele pe care le produce folosind gaze naturale într-o mișcare de a menține producția timp de câteva săptămâni, chiar dacă Germania introduce raționalizarea drastică a combustibilului.

Producătorul auto a produs piese suplimentare fabricate la turnătoriile sale din Untertuerkheim, care merg în cutii de viteze, osii și componente de transmisie pentru a acumula stocuri la fabricile din SUA și China.

Acest lucru va permite operațiunilor de producție de mașini din Alabama și Beijing să continue, chiar dacă lipsa de gaze naturale în Germania forțează oprirea operațiunile în țară, potrivit șeful de producție Mercedes, Joerg Burzer.

„Nu știți exact ce urmează, depinde de temperaturile din timpul iernii”, a spus Burzer într-un interviu. „Ne-am mărit stocurile către China și către SUA.”

Industria se pregătește

Producătorii germani se grăbesc să se pregătească pentru potențiala raționalizare a gazelor, deoarece guvernul încearcă să protejeze gospodăriile și industria critică de penurie.

Deoarece Rusia a oprit efectiv fluxurile de gaze ca răspuns la sprijinul continentului pentru Ucraina, economia centrală a Europei și-a intensificat eforturile de a umple locurile de stocare a gazelor și de a găsi aprovizionare alternative înainte de iarnă.

Preocupările pentru raționalizarea severă s-au diminuat în ultimele zile, după ce nivelurile de stocare a gazelor din Germania au depășit 90% în această săptămână.

Țara, care este cea mai dependentă de Rusia pentru gaze din Europa, caută și acorduri cu Qatar, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite cu privire la transporturile de gaz și hidrogen.

Pe lângă riscul de aprovizionare, industria se confruntă cu o creștere a costurilor inputurilor, condusă de creșterea prețurilor la energie. Prețurile de producător au crescut cu un record de aproape 46 la sută în august, declanșând preocupări profunde pentru competitivitatea viitoare.

Burzer a spus că Mercedes și-a redus deja consumul de gaz cu 10 la sută și ar putea reduce până la jumătate consumul, dacă este necesar.

Situație critică

Într-o situație critică, compania trebuie să mențină aprovizionarea cu aproximativ 10% din necesarul obișnuit de gaz pentru a funcționa normal, a spus Burzer.

„Într-o situație de urgență, în care există o lipsă de gaz, putem înlocui o cantitate semnificativă din consumul nostru de gaze cu surse de energie din combustibili fosili – această schimbare este pregătită și gata de plecare”, a spus Burzer.

„Suntem destul de siguri că nu vom avea o situație în care să avem 0% din aprovizionarea noastră obișnuită cu gaze.”

Grupul operativ de criză energetică al companiei, format din 25 de persoane, a lucrat și la identificarea furnizorilor din Germania care ar fi expuși riscului într-un scenariu de raționalizare a gazelor și este în discuții cu aceștia despre mutarea producției în locații din afara Germaniei.

„Sudul, sud-vestul Europei este puțin diferit în ceea ce privește riscul aprovizionării cu gaze. Dacă există oportunități pentru furnizorii noștri de a muta producția, vorbim cu ei”, a spus Burzer. „Este tot ce are nevoie de gaz: materiale plastice, sticlă, turnătorii.”

Volkswagen a spus că poate muta o parte din producție din Germania dacă țara se confruntă cu o lipsă de gaz.