Mașinile electrice continuă să câștige teren: cum se situează România

de: Andrei Tilimpea
21 07. 2022

Raportul ACEA cu privire la tipul de combustibil utilizat de mașinile vândute în prima jumătate a lui 2022 arată o creștere majoră a înmatriculărilor de mașini complet electrice.

În al doilea trimestru al anului 2022, vânzările de vehicule electrice cu baterii au continuat să se extindă în UE, reprezentând 9,9% din totalul înmatriculărilor de mașini de pasageri. Mașinile hibride plug-in au reprezentat 8,7% din cota de piață, în creștere față de 8,4% în trimestrul doi din 2021, în ciuda scăderii numărului de unități vândute. Mașinile pe benzină și diesel au suferit scăderi semnificative în această perioadă de trei luni, ceea ce a condus la o cotă de piață în scădere (55,8% pentru motorină și benzină combinate).

Din aprilie până în iunie 2022, mașinile pe benzină și diesel au pierdut cota de piață în Uniunea Europeană, de la 62,0% în T2 2021 la 55,8% în T2 anul acesta. Cota de piață a benzinei a scăzut cu peste 3 puncte procentuale, reprezentând 38,5% din totalul vânzărilor, în timp ce cota de piață a motorinei a scăzut la 17,3% din totalul înmatriculărilor de autoturisme (de la 20,2% în aceeași perioadă a anului 2021).

Mașinile pe ardere internă, în scădere

În ceea ce privește unitățile, vânzările de benzină au scăzut cu 22,2% în UE, numărând 909.703 mașini vândute. Diesel a înregistrat o scădere și mai abruptă (-27,7%), totalizând 409.174 de unități.

Pe parcursul celui de-al doilea trimestru al anului 2022, înmatriculările de vehicule electrice cu baterie (BEV) în UE au crescut cu 11,1%, ajungând la 233.413 de mașini vândute. Printre piețele cheie din regiune, Spania și Franța au contribuit la performanța pozitivă a BEV-urilor, înregistrând câștiguri de două cifre (+22,0% și respectiv +18,6%). Pe de altă parte, Italia a înregistrat o pierdere substanțială (-19,6%), în timp ce Germania a înregistrat o ușoară creștere negativă (-0,5%).

Conform datelor ACEA, în România au fost înmatriculate în prima jumătate a acestui an 4.460 de mașini 100% electrice, în creștere cu 410,3% față de cele 874 de unități raportate în perioada similară din 2021. Aceasta este cea mai mare creștere dintre toate statele europene, incluzând aici atât țările membre UE cât și cele din EFTA și Marea Britanie.