Lotus calcă pe urmele rivalilor: când va fi lansat primul SUV al companiei

de: Andrei Tilimpea
30 03. 2022

Eletre va deveni modelul emblematic pentru noua gamă de vehicule electrice „stil de viață” a producătorului auto care va fi construită în China.

Lotus și-a aplicat designul mașinilor sport și etosul de performanță pentru a dezvolta SUV-ul complet electric Eletre.

Eletre, care a fost dezvăluit la Londra, va deveni modelul emblematic pentru noua gamă de vehicule electrice „stil de viață” a producătorului auto, care va fi construită în Wuhan, China, pentru piețele globale.

SUV-ul de înaltă performanță este prima mașină cu cinci uși a producătorului auto. Va fi un rival electric al SUV-urilor de lux propulsate de motoare cu combustie internă, cum ar fi Porsche Cayenne, Aston Martin DBX și Lamborghini Urus.

Eletre marchează îmbrățișarea de către brandul de mașini sport din Marea Britanie a două mari tendințe din industrie – puterea electrică și SUV-urile de înaltă calitate.

„Este o transformare semnificativă care nu a mai fost întreprinsă niciodată în industria auto până acum”, a spus CEO-ul Lotus Cars, Matt Windle, în timpul unei previzualizări a mașinii.

Lotus a spus că Eletre va accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de trei secunde, ceea ce ar face SUV-ul mai rapid decât noua variantă de înaltă performanță DBX707 a Aston Martin, despre care se spune că va trece de la 0 la 100 km/h în 3,1 secunde.

 

Patru senzori lidar

Electre are 5103 mm lungime, ceea ce îl face mai lung decât Cayenne de 4918 mm, puțin mai lung decât DBX de 5039 mm și similar cu Urus, care are o lungime de 5112 mm.

Este mai puțin înalt decât rivalii săi cu motor cu combustie, la 1630 mm înălțime, comparativ cu 1680 mm pentru DBX, 1638 mm pentru Urus și 1728 mm pentru Bentley Bentagya.

Eletre are până la patru senzori lidar separați pentru a oferi ceea ce Lotus susține că va fi în cele din urmă „conducere autonomă de la capăt la capăt”.

Caracteristicile fără șofer pe care mașina le va oferi atunci când primele livrări vor începe la începutul anului 2023 este capacitatea de a parca automat, dar alte funcții autonome vor fi adăugate de software-ul over-the-air atunci când acest lucru este permis de reglementările pieței locale, a spus Lotus.

Eletre este construit pe o nouă platformă numită Electric Premium Architecture cu baterii montate în podea.

Platforma combină aluminiu și oțel de înaltă rezistență pentru a oferi rigiditate și greutate redusă, ceea ce ajută la furnizarea „de rulare și manevrabilitate remarcabile”, a spus șeful de dinamică Lotus, Gavan Kershaw.

Un design inedit

Lotus nu a dezvăluit greutatea lui Eletre, deși specificațiile inițiale văzute de dealeri îl situau la peste două tone.

SUV-ul folosește o arhitectură de 800 de volți pentru o încărcare mai rapidă. Un sistem de încărcare de 340 de kilowați este standard.

Lotus vizează o autonomie de 600 de km de la bateria de 100 de kilowați-oră, care a fost descrisă ca fiind „de înaltă densitate” fără referire la chimie.

Compania a spus că platforma ar putea găzdui baterii de dimensiuni mai mari pentru a crea modele cu rază mai lungă de acțiune, cu performanțe mai mari.

Lotus susține că mașina are cel mai avansat pachet de aerodinamică activă văzut pe orice SUV de serie.

Cea mai atrăgătoare caracteristică este rețeaua de triunghiuri din partea din față a mașinii care se poate deschide atunci când bateria și alte elemente au nevoie de răcire și apoi se pot închide din nou.

Era electrică

Stilul reflectă era electrică, mai degrabă decât modelele actuale de mașini care se întorc în epoca trăsurilor trase de cai, a spus șeful de design Lotus Peter Horbury.

„Aston DBX, Lamborghini Urus, Porsche Cayenne, SUV-ul Ferrari – toate au un V8 masiv în față. Aceasta este într-adevăr tehnologia vehiculului tras de cai cu șoferul în spate”, a spus Horbury.

„Am putut să-l vedem parcat lângă un Urus și un Cayenne și pare cel mai nou de departe”, a spus el.

În interiorul cabinei, designerii au lucrat pentru a crea un aspect de înaltă tehnologie solicitat de clienți în special în China, dar fără a distrage atenția.

Un ecran de 15,1 inch în centrul planșei de bord se pliază atunci când nu este necesar, iar multe dintre informațiile șoferului sunt oferite printr-un afișaj standard head-up cu realitate augmentată.

Livrările către SUA și alte piețe globale vor începe în 2024.