Industria auto nu reușește să scape de probleme: cine generează o nouă criză

de: Andrei Tilimpea
23 09. 2022

Furnizorii contactați de Reuters au spus că au crescut prețurile la piese în intervalul de la 7% la 20%.

Furnizorii din industria auto își cresc prețurile pentru clienții lor în general, nu doar cu Ford Motor, care a avertizat că înregistrează un cost inflaționist de 1 miliard de dolari.

Mai mulți furnizori au spus că Ford nu suferă singură, deoarece producătorii de automobile sunt rugați să-și asume mai mult sarcina cu care se confruntă furnizorii din cauza creșterii costurilor cu energia, forța de muncă și materiile prime. Furnizorii contactați de Reuters au spus că au crescut prețurile la piese în intervalul de la 7% la 20%.

„În cursul acestui an, tot mai mulți furnizori au apelat la clienții lor”, cerând prețuri mai mari de la producătorii de automobile, a declarat Andreas Weller, CEO al producătorului de piese din aluminiu Aludyne.

„Au încercat să-i rețină pe toată lumea, dar în cele din urmă barajul se rupe și apoi trebuie să plătiți oamenii”, a spus el despre producătorii de automobile.

Weller a spus că numai în Europa, prețurile la gaze naturale și la electricitate sunt de aproape 10 ori mai mari decât în ​​urmă cu doi ani, din cauza invaziei Rusiei în Ucraina, și chiar și în SUA aceste prețuri sunt de cinci ori mai mari.

Nume grele sunt impactate

Avertismentul Ford a lovit și alte acțiuni, nu numai ale producătorilor de automobile precum General Motors și Stellantis, ci și mai larg.

Bob Roth, coproprietar al RoMan Manufacturing, un producător de transformatoare și echipamente de turnare a sticlei din Grand Rapids, Michigan, a declarat că singurul loc în care compania sa a beneficiat recent de reducerea costurilor a fost scăderea prețurilor cuprului.

„Nu o dăm înapoi până când brațele noastre nu sunt cu adevărat răsucite”, a spus el despre creșterea prețurilor companiei. De fapt, mediul de preț în schimbare rapidă a determinat RoMan să modifice cerințele, astfel încât clienții să aibă doar 15 zile pentru a bloca prețurile contractuale, comparativ cu cele 90 de zile oferite anterior.

CEO-ul Vitesco Technologies, Andreas Wolf, a declarat săptămâna trecută, în timpul expoziției auto de la Detroit, că producătorul de unități de control al motoarelor și hardware de încărcare a vehiculelor electrice a transferat creșterile costurilor cu materialele către producătorii de automobile.

„Este clar că producătorii de automobile au șansa de a crește prețurile mașinilor noi, am crescut în ceea ce privește materialele și în multe cazuri am reușit să oferim acele creșteri clienților noștri”, a spus el.

În același timp, a spus Wolf, Vitesco are echipe desemnate să supravegheze furnizorii din propria rețea care ar putea avea probleme financiare din cauza costurilor în creștere.

Mulți furnizori nu se pot mișca suficient de repede, oferind contracte de ultimă oră care îi fac să scadă costurile și acceptând marje de profit mai mici atunci când prețurile cresc.

„Este greu să ieși în față”, a spus Bill Berry, proprietarul Die-Tech & Engineering. „Costul materiilor prime a crescut vertiginos dintr-o perspectivă istorică”.

Problemele persistă

Producătorii de automobile s-au confruntat cu o serie de probleme ale lanțului de aprovizionare în ultimii doi ani care au întârziat în mod repetat producția de vehicule, inclusiv lipsa de cipuri de semiconductori.

„Anunțul lui Ford arată că nu am depășit pragul critic încă”, a declarat Adam Jonas, analistul Morgan Stanley, într-o notă. „A fost doar o chestiune de timp înainte ca recuperările costurilor furnizorilor să înceapă să curgă”.

Furnizorii spun că lucrurile nu se vor schimba probabil în curând.

„Este noua realitate economică și vom continua să luptăm pentru ajutor financiar”, a declarat Joe Perkins, CEO al companiei de inginerie și prelucrare mecanică din Michigan Mobex Global.