Industria auto europeană față în față cu realitatea: ce se întâmplă cu producția

Industria auto europeană față în față cu realitatea: ce se întâmplă cu producția

S&P Global, ale cărui cifre sunt folosite de producătorii de automobile ca instrument de strategie, spune că producția din Europa ar putea scădea ușor în 2022.

Producția globală de automobile pare să câștige avânt, conform unei noi prognoze a S&P Global Mobility — dar compania de analiză și-a retrogradat perspectivele pentru Europa, deoarece deficitul de semiconductori continuă și încetinirea cererii se profilează ca o problemă.

S&P Global Mobility  și-a actualizat cea mai recentă prognoză globală, emisă săptămâna aceasta, la o creștere anuală de 5,7%, în comparație cu prognoza de la jumătatea lunii august de creștere de 5,1%, bazată în mare parte pe producția mai mare din China, pe măsură ce orașele de acolo ies din blocaje de coronavirus.

Producția chineză este de așteptat să crească cu 3,9%, Asia cu 5,5% și America cu 11,7%.

Perspectivă diferită pentru Europa

Pentru acest an, producția Europei este de așteptat să scadă cu 0,5 la sută, singura regiune care se estimează că va pierde volum. Chiar și luna trecută, S&P Global prognoza încă o creștere anuală modestă pentru Europa.

Europa a fost puternic lovită de penuria de semiconductori, potrivit cifrelor lui Sam Fiorani de la AutoForecastSolutions. Pentru anul, Fiorani se așteaptă ca fabricile din regiune să piardă 1.442.377 de unități, sau 35%, dintr-un total de 4.071.234 la nivel global. În schimb, China, cu o amprentă de producție mult mai mare, este de așteptat să piardă doar 244.327 de unități din cauza problemelor de semiconductor.

Prognoza S&P Global este folosită de mulți producători auto și analiști ca instrument de planificare strategică. La începutul anului, compania își retrograda constant previziunile, deoarece deficitul de semiconductori și războiul din Ucraina continuau să restrângă producția.

Însă, începând din iunie, S&P Global a început să-și îmbunătățească perspectivele pentru anul, pe măsură ce livrările de componente, cum ar fi cablajele de sârmă, s-au redus. Septembrie este a patra lună la rând în care a actualizat prognoza.

Privind în perspectivă, S&P Global se așteaptă la o creștere globală în 2023 de 5,3%, dar aceasta este ușor în scădere față de o previziune anterioară de 6% privind riscurile de întrerupere a producției și slăbirea cererii în Europa și America de Nord. Producția europeană este de așteptat să crească cu 12%.

„Riscurile cheie pentru producția auto globală par să se reducă lent – ​​dacă nu s-au normalizat încă – deoarece lanțurile de aprovizionare rămân perturbate”, au scris analiștii Morgan Stanley într-o notă adresată clienților vineri.

Cu toate acestea, Morgan Stanley a scris: „Direcția de călătorie arată mai bună pentru Asia și mai proastă pentru Europa de Vest”.

„Mesaje mixte” în Germania

Morgan Stanley a evidențiat, de asemenea, cifrele de producție din Germania, cea mai mare piață a Europei, menționând că acestea trimiteau „mesaje mixte”. Producția a crescut în august pentru a patra lună la rând, conform grupului industrial VDA, dar producția anuală rămâne cu 32% sub nivelurile din 2019 înainte de pandemie.

În același timp, comenzile de vehicule în Germania au scăzut cu 37% în august, comparativ cu aceeași lună din 2022 și au scăzut cu 5% pentru anul, „sugerând o încetinire a cererii de mașini de bază”, a spus Morgan Stanley.

Banca de investiții a spus că vede producția germană „încă se redresează treptat, dar restanțele în scădere”, noile înregistrări în Germania fiind așteptate să scadă cu 10% pentru anul.