Se întâmplă în Europa: industria auto, pe culmile gloriei, din nou

Se întâmplă în Europa: industria auto, pe culmile gloriei, din nou

Tendința descendentă a pieței auto europene în prima jumătate a anului s-a oprit în august în Franța, Germania și Regatul Unit.

Piața auto europeană încă se luptă, în special cu problemele de livrare ale producătorilor.

Întârzierile pe termen lung ale livrărilor au afectat o potențială revenire post-pandemie pe piața europeană, din cauza unor factori precum criza semiconductorilor, criza materiilor prime și logistica defectuoasă, în ciuda faptului că numărul cererilor este în creștere.

Industria auto din Marea Britanie

Vânzările de mașini noi din Marea Britanie au crescut cu 1,2% în august, deoarece o creștere de 35% a cererii de vehicule electrice a oferit un impuls.

Înmatriculările de mașini noi din Marea Britanie au crescut cu 1,2% în august, punând capăt cinci luni consecutive de scăderi, deoarece creșterea a fost în mare parte stimulată de cererea de vehicule complet electrice, potrivit datelor din industrie.

Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile (SMMT) a declarat într-un comunicat că înmatriculările din august, care este considerată a doua cea mai liniștită lună a anului, au crescut la 68.858 de unități față de 68.033 de unități cu un an mai devreme, deoarece mulți cumpărători aleg să aștepte pentru o nouă plăcuță de înmatriculare în septembrie.

„Costurile energetice în spirală și inflația, pe lângă provocările susținute ale lanțului de aprovizionare, pun și mai multă presiune asupra redresării post-pandemie a industriei auto și avem nevoie urgentă de noul prim-ministru care să abordeze aceste provocări și să restabilească încrederea și creșterea durabilă”, a spus Mike Hawes CEO SMMT.

Piața auto a fost lovită de reducerea costului vieții din Marea Britanie și de impactul penuriei persistente de cipuri pe tot globul.

„În momentul în care septembrie este în mod tradițional un moment excepțional pentru adoptarea de mașini noi, luna viitoare va fi adevăratul barometru al redresării industriei”, a adăugat Hawes.

Vânzările de vehicule electrice au înregistrat o creștere cu 35% a volumelor și o cotă de piață de 14,5%.

Cu toate acestea, SMMT a avertizat că creșterea în segment este încetinită, cu o creștere de 49% față de anul trecut, în timp ce la sfârșitul primului trimestru, înmatriculările de vehicule electrice crescuseră cu 102%.
Până în august, numărul total de înregistrări a scăzut cu 11%, la 983.099. Cererea a scăzut cu aproape o treime față de nivelurile din 2019 înainte de pandemie.

Industria auto din Franța

Vânzările de mașini noi au crescut în Franța luna trecută, datorită câștigurilor mari la Ford, Fiat, Opel și Nissan.

Înmatriculările de mașini noi în Franța au crescut cu 3,8% în august, prima creștere din noiembrie 2021, cu câștiguri mari la Ford, Fiat, Opel și Nissan.

Au fost 91.406 vânzări în lună, conform asociației comerciale PFA, în 22 de zile de vânzare, la fel ca în august 2021.

Câștigătorii lunii printre mărcile cu volum semnificativ au fost Ford (+46 la sută), Fiat (+45 la sută), Opel (+37 la sută) și Nissan (+34 la sută).

Stellantis a înregistrat o evoluție puternică la nivel de grup, cu un câștig de 14 la sută din creșterile de la Fiat, Opel, Peugeot (+14 la sută) și Citroen (+7,3 la sută). Grupul Renault a scăzut cu 4,6%, deoarece un câștig de 13% la Dacia nu a putut compensa o scădere de 15% la marca Renault.

De-a lungul a opt luni, piața a scăzut cu 14%, deși scăderea lunară s-a redus în ultimele luni, producătorii auto exprimându-și optimismul că criza ofertei de semiconductori se atenuează.

Industria auto din Germania

Vânzările de mașini din Germania au crescut cu 3% în august, în ciuda provocărilor de producție în curs din cauza deficitului de componente precum semiconductori.

Rezultatul a marcat prima creștere a vânzărilor lunare pe piață din februarie.

Înregistrările pentru luna au fost 199.183, au arătat luni date de la autoritatea de transport auto KBA.

Brandul premium DS al Stellantis a fost cel mai mare câștigător lunar, cu înregistrări în creștere cu 177% pentru o cotă de piață de 0,1%.

Vânzările totale de vehicule complet electrice au crescut cu 11% pentru o cotă de piață de 16,1%.

Alți câștigători lunari au inclus Land Rover, în creștere cu 121 la sută; Dacia, în creștere cu 76 la sută; Smart, în creștere cu 84 la sută; Renault, în creștere cu 48 la sută; și Porsche, de asemenea, în creștere cu 48 la sută.

Brandurile premium germane au avut o lună mixtă, Mercedes-Benz a crescut cu 31 la sută; Audi a crescut cu 22 la sută, dar BMW a scăzut cu 1,3 la sută.

Marca VW, liderul pieței germane, a înregistrat o creștere a înmatriculărilor cu 5%, în timp ce Ford a crescut cu 13%, iar volumul Opel a crescut cu 1,3%.

Problemele continue ale lanțului de aprovizionare înseamnă că producătorii de automobile sunt forțați să reducă producția în timp ce se străduiesc să acceseze microcipuri și alte componente importante.

Până în august, înregistrările au scăzut cu 9,8%, până la 1,64 milioane.