Hackerii au furat NFT-uri în valoare de milioane de dolari: cât de sigur este acest segment
Hackerii au preluat controlul asupra conturilor Instagram și Discord ale Bored Ape Yacht Club, în prezent a doua cea mai valoroasă colecție NFT după volumul de tranzacționare. Au în posesie NFT-uri în valoare de peste zece milioane de dolari – încă un exemplu de colecționari blockchain care își pierd uneori activele extrem de valoroase din cauza hackerilor.
Cel puțin 24 de Bored Apes și 30 de Mutant Apes au fost furate și transferate în noi portofele cripto, relatează CoinDesk, în valoare totală de 13,7 milioane de dolari.
„Hackerul a postat un link fraudulos către o copie a site-ului web Bored Ape Yacht Club”, a scris compania pe Twitter. „Imediat după descoperirea hack-ului, ne-am alertat comunitatea, am eliminat link-urile către contul IG compromis de pe platformele noastre și am încercat să recuperăm contul”.
Hackerii au furat milioane de dolari în NFT-uri
Pierderile totale ale hack-ului rămân oarecum neclare. Compania însăși spune că a pierdut doar aproximativ trei milioane de dolari din cauza hackerilor, potrivit unei declarații primite de CoinDesk.
„Se pare că Instagramul BAYC a fost piratat. Nu bateți nimic, nu faceți clic pe linkuri și nu vă conectați portofelul la nimic.”, conform contului oficial de Twitter BAYC.
Judecând după răspunsurile de pe Twitter, hack-ul a afectat în mod clar un număr mare de utilizatori.
„Nici cele mai bune practici de securitate din partea utilizatorului nu sunt suficiente uneori”, a scris fondatorul companiei de securitate cripto Sentinel pe Twitter.
Este de departe prima dată când hackerii reușesc să fure NFT-uri în valoare de milioane de dolari. Colecționarii nu au prea multe resurse, deoarece întreaga piață NFT funcționează într-un vid de reglementare. Cu alte cuvinte: cumpărătorii să aibă grijă.
Ca referință, primul NFT al Adidas pare să fi fost un succes. Colaborarea cu Bored Ape Yacht Club, Gmoney și Punks a încasat peste 23 de milioane de dolari în Ethereum. Suma poate să nu sune prea mare pentru un brand atât de cunoscut, dar Adidas a reușit echivalentul a 538,4 de milioane de dolari în profit în ultimul său trimestru. Astfel, 23 de milioane de dolari dintr-o lansare digitală cu tiraj limitat este semnificativ.