Finalul unei epoci: Volkswagen Passat devine istorie
Volkswagen Passat, cel mai popular sedan de clasă medie din Europa, dispare din oferta constructorului german, producția sa fiind oprită la uzina din Emden.
Volkswagen are o nouă strategie pentru unul dintre cele mai vândute modele ale sale din istorie. Cererea tot mai scăzută pentru clasa din care face parte, lansarea în acest an a unui automobil electric, în același segment, precum și apariția în partea superioară a segmentului a modelului Arteon, cu prețuri mai mari și, implicit, profit mai consistent, au condus la o decizie radicală. Passat va mai păstra doar caroseria Variant pentru clienții europeni, începând cu generația următoare.
Uzina din Emden a intrat în procesul de modernizare și retehnologizare pentru a începe producția lui ID.7, viitoarea limuzină complet electrică a mărcii VW, cunoscută sub numele de cod AeroB. Aceasta va fi lansată anul viitor, ID.7 va avea două versiuni de caroserie, similar conceptului ID.Vizzion și ID.Space, prezentate de marca germană în urmă cu circa patru ani.
Emden, o uzină legendară
Investițiile VW în uzina din Emden au demarat încă din 2020, aici fiind deja pregătită producția lui ID.4. VW a anunțat la momentul respectiv că investește „câteva miliarde de euro” în uzinele din Emden, Chattanooga și Hanovra, pentru a pregăti producția noilor vehicule electrice.
Mai mult, VW Passat va dispărea nu doar de pe piața europeană, ci de pe piața din SUA, el urmând să fie produs și oferit inclusiv clienților americani, așa cum se va întâmpla, de altfel, și în China, care va avea propria producție a versiunilor locale ID.7.
Despre Emden, locul în care s-a produs până în 2022 VW Passat, Ralf Brandstatter, CEO al VW, spune că „este un reper pentru strategia noastră electrică”.
La rândul său, Andreas Tostmann, director pentru producție și Logistică al VW, a declarat că „transformăm Emden într-una dintre cele mai avansate uzine din industrie”.