Facebook îți acordă mai mult control: cum se schimbă feed-ul

de: Andrei Tilimpea
06 10. 2022

Facebook lansează noi modalități prin care utilizatorii își pot personaliza feedul, a anunțat rețeaua de socializare.

Practic, vei începe să vezi două noi butoane „Afișați mai mult” sau „Afișați mai puțin” pe postările de la persoanele și comunitățile la care ești conectat sau pe postările care îți sunt recomandate. Facebook va începe, de asemenea, să testeze noua funcție cu Reels.

Compania spune că dacă selectezi opțiunea „Afișează mai multe”, va crește temporar scorul de clasare pentru acea postare și pentru altele similare. Dacă selectezi opțiunea „Afișați mai puțin”, vei reduce temporar scorul său de clasare.

În prezent, Facebook îți permite doar să ascunzi postările persoanelor pe care le urmărești sau celor pe care le sugerează. Acum, compania lansează instrumente pentru postările de la prietenii tăi și postările recomandate.

Facebook va afișa periodic utilizatorilor opțiunile „Afișează mai puțin” și „Afișează mai mult”. În curând, utilizatorii vor putea accesa butoanele în orice moment atingând meniul cu trei puncte din colțul din dreapta sus. Rețeaua de socializare spune că, oferind utilizatorilor o nouă modalitate de a oferi feedback direct despre clasare, va putea face sistemele sale AI mai inteligente și mai receptive.

Noua funcție Reels

De asemenea, Facebook a anunțat că testează noi setări pentru a le permite utilizatorilor să personalizeze cât de mult conținut văd în feedul lor de la prieteni și familie, grupuri, pagini și persoane publice la care sunt conectați. Noile setări vor permite utilizatorilor să selecteze postările pe care doresc să le vadă mai mult sau mai puțin.

De exemplu, poți alege să vezi o cantitate „normală” de postări de la prieteni și familie, în timp ce alegi să vezi „mai puține” postări din paginile și personalitățile publice pe care le urmărești.

„Funcții ca acestea vă pot ajuta să descoperiți mai mult conținut care este valoros pentru dvs., astfel încât să puteți vedea mai mult din ceea ce doriți și mai puțin din ceea ce nu doriți”, a spus compania într-o postare pe blog. „Ca la fiecare schimbare de produs pe care o facem, vom folosi feedback direct pentru a ne perfecționa în mod continuu abordarea.”

De asemenea, merită remarcat faptul că Facebook dorește probabil să-și antreneze mai bine algoritmul pentru a afla ce postări și Reels vor să vadă oamenii, mai ales că Meta concurează cu TikTok, care este renumit pentru algoritmul său.

Având în vedere că Facebook va testa noile comenzi cu Reels, probabil că aceasta caută modalități de a implica mai mulți oameni cu produsul său video scurt.