Este oficial: nimeni nu mai cumpără NFT-uri. Este sfârșitul jetoanelor nefungibile?

de: Ozana Mazilu
09 10. 2022

Lună proastă pentru a fi un NFT. Potrivit Bloomberg, volumele de tranzacționare NFT au scăzut cu 97 la sută față de maximele record înregistrate în ianuarie – un semn că piața ar putea experimenta ceva probleme.

Conform Bloomberg, cifrele vânzărilor din septembrie ar trebui să se ridice la aproximativ 466 de milioane de dolari. Este ceva, dar este departe de vânzările lunare de 19 miliarde de dolari, așa cum s-a văzut la începutul anului.

NFT-urile nu mai sunt de interes

Scăderea volumelor de tranzacționare cu NFT a fost reflectată în altă parte a pieței. OpenSea, cea mai mare platformă de tranzacționare NFT din lume după volumul de tranzacționare, și-a concediat 20% din forța de muncă în iulie, în timp ce trista spirală NFT este situată pe fundalul prăbușirii industriei mai ample.

În această notă, merită remarcat faptul că există unele condiții macroeconomice nefaste de luat în considerare, așa cum aproape fiecare CEO de afaceri cu NFT/crypto a observat în timpul concedierilor în masă ale industriei.

Majoritatea industriilor au o perioadă dificilă în acest moment, la fel ca oamenii obișnuiți care se luptă cu economia. Entuziasmul în scădere din jurul activelor digitale – datorat în mare parte lipsei tot mai mari de încredere în industrie, în urma prăbușirii crypto – combinată cu un viitor financiar în general incert, probabil că este un motiv întemeiat: este mult mai dificil să convingi consumatorii că, cheltuind ceva de la câteva sute până la câteva milioane, merită pentru o imagine JPEG, mai ales într-o arenă plină de fraude, escrocherii și atacuri cibernetice.

Cu toate astea, după cum au spus mulți experți, este puțin probabil să vedem sfârșitul absolut al NFT-urilor. Dar, pe măsură ce influența extrem de exagerată pe care a fost construită industria continuă să scadă, prețurile – și volumele de vânzări – vor continua probabil să reflecte acest lucru.

Între timp, există mai multe modalități prin care vânzătorii pot deveni creativi.