Dacia a început prost anul: de unde vine prima lovitură pentru gigantul de la Mioveni
Nici nu a început bine anul și au ajuns online primele statistici referitoare la performanța Dacia pe piețele europene. În mod regretabil, veștile nu sunt bune pentru constructorul autohton de la Mioveni.
Franța este cea mai importantă piață pentru Dacia. În țara lui Voltaire și Descartes, producătorul român vinde mult mai multe mașini decât în România, în mod uzual. Din păcate, prima lună din 2022 a adus un rezultat negativ pentru vânzările constructorului român, chiar dacă, până nu demult, deținea titlul de lider al vânzărilor pe segmentul de clienți privați.
Lovitura pentru Dacia vine din Franța
Piața de autoturisme din Franța a scăzut în ianuarie cu 18,58% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Printre principalele motive, se numără criza de semiconductori care nu s-a încheiat și care continuă să-și facă simțite efectele în fiecare colț al mapamondului. Ca referință, în total, în prima lună a anului 2022, au fost înmatriculate în Hexagon aproximativ 102.901 autoturisme și 28.201 vehicule comerciale ușoare.
Deși piața per ansamblu a scăzut în Franța, cea mai tristă este scăderea înregistrată de Dacia. Brandul românesc a înregistrat cea mai mare scădere în prima lună a anului, după efortul de la finele lui 2021 de a livra cât mai multe mașini. În total, Dacia a vândut doar 7475 de autoturisme francezilor, o scădere cu aproximativ 4000 față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu alte cuvinte, scăderea a fost de aproape o treime, în contextul în care vânzările de atunci erau afectate mult mai serios decât acum de pandemia de coronavirus.
În consecință, cota de piață a mărcii a scăzut simțitor, de la 9,03% până la 7,26%. Nici Renault, compania mamă a Dacia, nu o duce semnificativ mai bine și a încheiat luna în scădere. A livrat aproximativ 15.665 de unită, cu 17,03% mai puțin comparativ cu ianuarie 2021.
Lovit de o scădere semnificativă a vânzărilor a fost și grupul Stellantis, cel mai mare constructor francez de automobile. Acesta a raportat scăderi de 18,49%, defalcate după cum urmează, 21% pentru Peugeot, 14% pentru Citroen. Singurele mărci care s-au bucurat de o creștere în Franța, luna trecută, au fost Hyundai, Kia, Lexus, Alpine și Mitsubishi.