Chiar dacă o ducem greu, tot nu renunțăm la cheltuieli: cum se mai comportă românii în pandemie

de: Mădălina Bahrim
15 01. 2022

Nu e un secret pentru nimeni faptul că pandemia ne-a adus aproape tuturor probleme financiare și provocări economice dintre cele mai dificile. Chiar și în acest context, apetitul românilor pentru cumpărăturile online rămâne la cote înalte.

Odată cu debutul crizei sanitare și pe parcursul celor aproape doi ani de când ne confruntăm cu această problemă globală, cumpărăturile online au prins din ce în ce mai mult contur.

Din moment ce avem restricții de deplasare și diverse alte măsuri menite să diminueze contactul social, alternativa am regăsit-o în domeniul digital. Atât pentru divertisment, muncă, cât și pentru cumpărăturile de zi cu zi sau chiar pentru achizițiile mai ieșite din comun.

Pe ce mai cheltuie românii banii, în pandemie

Deși cifrele economice nu indică un nivel mare de bunăstare în rândul românilor, aceștia nu renunță la cumpărăturile online.

Conform datelor studiului iSense Solutions, magazinele fizice rămân, totuși, tipul de magazine preferat al românilor pentru cumpărături (84%), în timp ce 16% dintre aceștia preferă magazinele online. Categoriile de mâncare şi băuturi (96%), medicamente (92%) şi produsele de îngrijire personală şi curăţenie (91%) sunt cele mai achiziţionate din offline. În schimb, din online românii aleg să cumpere îmbrăcăminte şi încălţăminte (59%), electrocasnice şi electronice (52%) şi produse cosmetice (52%).

„Shoppingul online câştigă din ce în ce mai mult teren. Cumpărăturile offline sunt asociate cu cumpărarea de produse alimentare, pentru cumpărăturile mărunte şi uzuale, dar şi pentru cele urgente, în timp ce shoppingul online este preferat pentru achiziţionarea cadourilor, a unor produse particulare sau atunci când vor să se asigure că găsesc cel mai bun preţ al unui produs.

Principalele dezavantajele cu care se confruntă shoppingul online sunt legate de experienţă, produsele comandate pot fi diferite faţă de ceea ce comandă, şi de calitate, prin lipsa unei verificări şi testări ale produsului în prealabil”, declară Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.