Ce se întâmplă cu smartphone-urile premium: cum „o duc” giganții Apple, Samsung și alții

de: Ozana Mazilu
06 09. 2022

Nu e o noutate că prețurile produselor au explodat, iar smartphone-urile nu fac excepție. Prețul telefoanelor inteligente premium a crescut în al doilea trimestru al anului.

O cauză ar fi creșterea masivă a vânzărilor de modele de telefoane care costă peste o mie de dolari. Ca referință, în al doilea trimestru al acestui an, prețul mediu de vânzare al smartphone-urilor premium a crescut cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, fiind acum de 780 de dolari, potrivit Counterpoint.

Smartphone-urile premium s-au scumpit

De asemenea, pentru al nouălea trimestru consecutiv, nișa telefoanelor premium a performat mai bine decât întreaga piață. Mai mult, cea mai mare creștere au avut-o cele mai scumpe smartphone-uri. Astfel, gadgeturile care costă peste o mie de dolari se bucură de o creștere de 94% a vânzărilor de la an an.

IDC (International Data Corporation), cea mai importantă firmă globală de informații despre piața gadget-urilor, a redus semnificativ estimările privind vânzările de telefoane, calculatoare și tablete din cauza inflației, războiului, dar și a restricțiilor de circulație impuse anul acesta în China.

Astfel, conform raportului, cea mai mare scădere în 2022 este așteptată în Europa Centrală și de Est, cu livrări în scădere cu 22%. În acest context, aflăm de la Jitesh Ubrani, manager de cercetare pentru IDC Mobility and Consumer Device Trackers, că deficitul de aprovizionare afectează industria de ceva vreme, iar recentele blocaje din anumite părți ale Chinei continuă să exacerbeze problema, deoarece fabricile se luptă să primească noi componente de la furnizorii din amonte, confruntându-se, în același timp, cu probleme în aval, atunci când vine vorba de expedierea produselor finite.

Pe de altă parte, vânzările modelelor cu prețuri între opt sute și o mie de dolari au scăzut cu 37%. În fruntea telefoanelor premium se află gigantul Apple, care deține o cotă de 57% din aceasta, comparative cu 56%, anul trecut. Gigantul din Cupertino stă și mai bine pe nișa modelelor „ultra premium”, adică de peste o mie de dolari. La acest capitol, Apple a crescut în ultimul an cu 114% față de anul trecut și are acum o cotă de piață de 78%.

Ca o comparație, în acest segment, Samsung are 19% din această piață, iar restul producătorilor nu trec de 4% individual.