Ce vor oamenii de la un smartphone nou: la ce se uită românii

Ce vor oamenii de la un smartphone nou: la ce se uită românii

Există mai mulți factori pe care îi ai în vedere atunci când vrei să îți cumperi un telefon nou. Iată care sunt caracteristicile principale la care se uită oamenii în general înainte să își achiziționeze un nou smartphone.

Conform Teads, The Global Media Platform, rezultatele celui mai recent studiu pentru consumatori realizat în parteneriat cu GWI arată în felul următor: 51% dintre participanți au afirmat că garanția/service-ul ulterior este un factor important, iar pentru 15%, acesta este ceea ce contează cel mai mult.

De asemenea, acesta a fost factorul-cheie descris de toate categoriile demografice de vârstă, cu doar 1% diferență de opinie între Generația X (16%) și Generația Z & Millenials (ambele 15%). Așadar, indiferent de generație, consumatorii gândesc pe termen mai lung atunci când fac achiziții de smartphone-uri.

Apoi, conform aceluiași studiu, inovația în hardware a fost al doilea factor de decizie ca importanță (13%), urmat de cashback (12%), costul dispozitivului și al abonamentului (10%), dar și noile versiuni scoase pe piață (10%).

Preferințe când îți alegi un smartphone nou

În acest sens, „versiunea cea mai nouă” reprezintă factorul care a înregistrat cea mai mare discrepanță între generații. Astfel, 13% dintre reprezentanții Generației Z declară că acesta este cel mai important factor în decizia de cumpărare, în comparație cu 9% dintre Millennials și doar 7% dintre respondenții din Generația X.

Așadar, suntem influențați de caracteristicile hardware-cheie atunci când vrem să ne luăm un telefon. Cu toate astea, deciziile financiare și cele referitoare la mediu joacă un rol din ce în ce mai important în decizia de cumpărare. Mai exact, consumatorii doresc ca produsele lor să aibă un impact cât mai mic asupra planetei și să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Rezultatele indică faptul că oamenii își doresc în continuare să aibă cele mai recente versiuni de telefoane mobile inteligente. 15% dintre participanți (18% în România) dețin dispozitive cu o vechime mai mică de 6 luni și aproape jumătate (49%) dețin telefoane cu o vechime de mai puțin de un an (42% în România). În plus, 68% dintre respondenți au recunoscut că un telefon nu este doar un produs de tehnologie, ci este parte a identității/imaginii lor (45% în România).

Aflăm tot din acest studio că majoritatea consumatorilor nu caută doar cel mai recent model al mărcii pe care o dețin. Astfel, un procent de 78% ar lua în considerare schimbarea mărcii actuale de telefon (68% în România). Generația Z (80%) și Millennials (79%) (64% în România) sunt cei mai predispuși la schimbare, urmați de 74% (68% în România) din reprezentanții Generației X.

În ceea ce privește împărțirea pe sexe, bărbații sunt mai tentați să schimbe marca de telefon decât femeile (81% versus 74%). În România procentul este de 71% (barbați) la 64% (femei).

Citește și: