BMW este interesată de mașini pe hidrogen: ce spune șeful companiei despre viitoarele modele
CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat că viitoarea platformă Neue Klasse ar putea include și energie cu hidrogen, pe lângă versiunile de baterie.
BMW cercetează producția unei versiuni de mașini cu celule de combustibil cu hidrogen pe viitoarea sa platformă complet electrică Neue Klasse (Clasa Nouă), a declarat CEO-ul Oliver Zipse.
„Din punctul nostru de vedere, hidrogenul este piesa lipsă a puzzle-ului care poate completa locurile de electromobilitate în care transmisiile electrice cu baterii nu pot câștiga tracțiune”, a spus Zipse la apelul de venituri al companiei de miercuri.
Primele mașini de pe platforma Neue Klasse sunt programate în 2025 și vor include inițial un sedan de dimensiuni similare mașinii medii din Seria 3 și un „SUV sportiv”, a spus Zipse la apel. „Ne-am putea imagina, de asemenea, o transmisie cu hidrogen pentru această nouă generație de vehicule”, a adăugat el.
BMW va începe producția limitată la sfârșitul anului a unei versiuni cu celule de combustibil pe hidrogen a SUV-ului mare X5, numită iX5 Hydrogen. „Ne gândim deja la o posibilă generație viitoare”, a spus Zipse.
BMW a dezvăluit prototipul iX5 Hydrogen la Salonul de mobilitate IAA din München în 2021.
Mașina combină o pilă de combustibil cu o baterie pentru a oferi o putere combinată de 374 CP. Umplerea rezervoarelor durează trei până la patru minute, a spus BMW. Proiectul a fost finanțat parțial de guvernul german.
BMW este cel mai mare susținător al hidrogenului în rândul producătorilor de automobile germani, deoarece își propune calea către zero emisii. Alții au fost mai puțin pasionați de transmisie din cauza costului ridicat și a infrastructurii limitate de alimentare cu hidrogen în prezent. În 2020, Daimler a declarat că va înceta dezvoltarea SUV-ului său cu celule de combustibil GLC F-Cell.
BMW nu este singurul producător interesat de hidrogen
Printre producătorii de automobile non-germani, Renault a prezentat recent conceptul Scenic Vision, care prezintă atât viitorul SUV electric compact al producătorului de automobile, cât și un viitor grup motopropulsor hibrid care combină pile de combustie cu hidrogen și baterii litiu-ion.
Toyota continuă să vândă sedanul Mirai cu pile de combustibil cu hidrogen în număr limitat, deși nu este un hibrid cu baterii precum vehiculele Renault și BMW. Și atât Renault, cât și Stellantis vând autoutilitare comerciale electrice hibride cu baterie hidrogen.
Susținătorii celulei de combustie spun că tehnologia este potrivită pentru vehiculele personale mai grele, cum ar fi SUV-urile, care sunt adesea folosite pentru călătorii lungi și ar avea nevoie de un pachet de baterii mare și scump pentru a se potrivi cu gama de mașini mai mici, complet electrice.
Deschiderea BMW de a include pile de combustibil cu hidrogen în vehiculele sale Neue Klasse indică flexibilitatea platformei, despre care compania a spus că este doar electrică.
Vehiculele cu celule de combustibil transformă hidrogenul în electricitate, singura emisie fiind apa.
Platforma Neue Klasse intră în producție în 2025 la noua fabrică a producătorului auto din Debrecen, Ungaria. Platforma va fi folosită și în uzina companiei din München, care va produce vehicule pe baza acesteia începând din 2026, a spus Zipse.
Zipse a spus că BMW va oferi o „privire” a unui viitor vehicul Neue Klasse la următorul eveniment IAA Mobility, programat pentru septembrie 2023 la München. El a spus că va oferi „o experiență digitală spectaculoasă pentru clienții noștri”, dar nu a oferit alte detalii.
BMW se așteaptă ca mai mult de jumătate din vânzările globale ale BMW să provină de la vehiculele de pe platformă până la sfârșitul deceniului, a spus Zipse.