BMW a lansat noul model Seria 7: când vei putea cumpăra luxosul bolid

de: Andrei Tilimpea
20 04. 2022

BMW Seria 7 din a șaptea generație a primit un design ultralux, împreună cu o versiune complet electrică.

Gama Seria 7 include un motor V-8 mai puternic, un interior asemănător unui lounge și tehnologie avansată de asistență pentru șofer.

„Noua Seria 7 sună semnalul de pornire pentru noua noastră generație de motoare cu ardere extrem de eficiente”, a declarat CEO-ul BMW Group, Oliver Zipse, la un eveniment de presă la New York.

Versiunea complet electrică, numită i7, oferă BMW un concurent de ultimă generație noului său rival de lux, Tesla.

i7 xDrive60 este alimentat de motoare duble care oferă o putere combinată de 536 de cai putere. I7 are o autonomie de 590 – 625 km, conform standardului european de testare WLTP și 500 km conform standardului EPA din S.U.A.

Toate sistemele de propulsie ale noii Serii 7 se bazează pe o singură arhitectură, cea mai recentă evoluție a platformei CLAR cu tracțiune spate/tracțiune integrală a BMW și au un stil de caroserie similar.

Seria 7 va fi lansată pe piețele globale începând cu noiembrie. În Europa, doar i7 va fi disponibil, iar versiunile pe benzină și diesel din Seria 7 vor veni mai târziu. SUA și China vor primi seria i7 și 7 în același timp.

I7 va începe de la 119.300 de dolari în SUA și 135.900 de euro în Europa.

Zipse a prezis că cererea pentru modelul cu ardere internă va fi mai mare în SUA, unde există o reglementare mai puțin strictă a emisiilor de carbon decât în ​​Europa. „Piețele din China, Europa și America s-au dezvoltat destul de diferit”, a spus Zipse.

„În Europa există o piață de vehicule electrice în creștere pentru toate mărcile. În SUA există o singură marcă care are un mare succes. Este complet diferit”, a spus el. „Abordarea pe care o adoptăm pentru a pune flexibilitatea pe primul loc funcționează mult mai bine.”

Cel mai elegant model

Împărțirea costurilor de dezvoltare între variantele cu combustie internă, hibride și electrice face ca i7 să fie potențial mai profitabil pentru BMW decât construirea lui pe o platformă dedicată mașinilor electrice, a declarat Sam Fiorani, vicepreședinte la AutoForecast Solutions.

„Partajarea atât de mult cu Seria 7 face, de asemenea, trecerea la i7 mai ușoară pentru cumpărătorii care revin, care tind să fie mai în vârstă și mai puțin probabil să aprecieze schimbările radicale în vehiculele lor”, a spus Fiorani.

Seria 7 din a șaptea generație a crescut în lungime, lățime și înălțime. Ampatamentul este mai lung, creând scaune din spate mai spațioase. Spre deosebire de predecesorii săi, noua Seria 7 va fi disponibilă în întreaga lume doar ca model cu ampatament lung, care maximizează spațiul în spate, a spus BMW.

Partea din față a noului model este dominată de grila de rinichi BMW iluminată opțional.

Interior de lux

În interior, un afișaj curbat de sine stătător fixează tabloul de bord. Acesta combină un grup de instrumente de 12,3 inch și un afișaj de control central de 14,9 inch pentru a forma o singură unitate înclinată spre șofer.

Seria 7 are un sistem de control și iluminare în bord. Bara de interacțiune BMW, o suprafață cristalină iluminată din spate, se extinde pe lățimea panoului de bord și în ornamentele panoului ușii. Acesta găzduiește panouri de control sensibile la atingere pentru a regla ventilația și controlul climei, pentru a activa luminile de avarie și pentru a deschide torpedoul. Bara de interacțiune poate folosi animații ușoare pentru a alerta șoferul cu privire la apelurile telefonice primite.

În timp ce pasagerii de pe locurile din spate s-ar putea să nu simtă fiorul de a conduce așa-numitul Ultimate Driving Machine, ei beneficiază de o experiență asemănătoare unui lounge.

Opțiunea Executive Lounge include o funcție de înclinare cu suport pentru picioare integrat. Bancheta din spate se înclină până la 42,5 grade, ceea ce, a spus BMW, „stabilește reperul în segment”.

Producătorul auto a spus că designul suportului pentru picioare permite pasagerilor să „perfecționeze poziția relaxată de odihnă”. Suportul pentru gambe, care se extinde de pe bancheta din spate, este asociat cu un suport pentru călcâi care se extinde din spatele scaunului pasagerului din față.

Hans Zimmer asigură o experiență de vis

Dacă „odihna relaxată” nu este lucrul tău, seria 7 dispune de „BMW Theater Screen” – un ecran tactil de 31 de inch, cu rezoluție 8K, care se deplasează în afara garniturii pentru a oferi pasagerilor din spate o experiență de vizionare captivantă în interiorul vehiculului. Când este activat, sistemul, care include Amazon Fire TV, este însoțit de o experiență acustică creată de compozitorul de film și câștigătorul premiului Oscar, Hans Zimmer.

Seria 7 și i7 au o suită de senzori și camere pentru a oferi asistență avansată a șoferului și funcționalitate inteligentă de parcare.

BMW a spus că Highway Assistant, parte a pachetului profesional opțional de asistență la conducere, permite șoferului să-și ia mâinile de pe volan atunci când conduce pe autostrăzi la viteze de până la 130 km/oră.

Asistentul de autostradă „îți permite să te așezi pe spate și să te relaxezi, să te bucuri de călătorie”, a spus șeful de vânzări BMW Group, Pieter Nota.

Seria 7 și i7 vor fi echipate cu capacități de conducere autonomă de Nivel 3, dar producătorul auto așteaptă permisiunile autorităților de reglementare pentru a activa funcția – probabil că va dura aproximativ 1-1/2 an în Europa, a declarat un purtător de cuvânt al BMW.

Cu noile modele, semnătura BMW farurile circulare duble sunt reinterpretate ca un design de far din două piese. Banda subțire de lumini amplasată sus în partea din față integrează lumini de zi, lumini de delimitare laterale și semnalizatoare de viraj. Farurile pentru faza scurtă și faza lungă sunt poziționate în unitățile inferioare întunecate așezate adânc în șorțul față.

Unitățile de iluminare din spate cu LED se extind în flancurile mașinii. Două benzi subțiri sub luminile principale din spate generează luminile de frână și luminile indicatoare de viraj.