Industria auto din China suferă: ce se întâmplă cu Tesla, BMW și Volkswagen

Industria auto din China suferă: ce se întâmplă cu Tesla, BMW și Volkswagen

Închiderile Tesla, BMW și VW în China continuă, deoarece Shanghai vede cazuri record de COVID.

Închiderea fabricii Tesla s-a întins la cel puțin 12 zile, semiconductorii foarte necesari se adună la producători pe fondul unei penurii de șoferi de camioane, iar bancherii campează în birourile lor, deoarece blocarea COVID-19 de la Shanghai perturbă afacerile din centrul financiar al Chinei.

Cazurile sunt la un record în oraș, acum epicentrul celui mai grav focar din China de la începutul pandemiei, iar blocarea a fost prelungită pe termen nelimitat. În timp ce țara se ține de manualul său rigid de izolare COVID-Zero, cererea președintelui Xi Jinping de a limita consecințele economice devine din ce în ce mai greu de realizat în fața variantei omicronului extrem de transmisibil.

Blocajele și măsurile de izolare a virusului amenință să încetinească creșterea economică a Chinei în acest an, sub ținta de 5,5% a guvernului. Ei riscă, de asemenea, să deterioreze și mai mult lanțurile globale de aprovizionare deja stresate, companiile de la gigantul de cipuri Semiconductor Manufacturing International până la un producător de tăiței din Coreea de Sud fiind prinse de consecințe.

Problemele continuă în China

Pionierul mașinilor electrice Tesla a declarat unor furnizori și muncitori că fabrica sa din Shanghai – care a fost închisă de când orașul a intrat într-o blocare treptată pe 28 martie – va rămâne închisă cel puțin până joi.

În urma unei opriri separate de două zile în martie, Tesla a pierdut acum 12 zile de producție în ultimele săptămâni, inclusiv vacanța din această săptămână. Prima Gigafactory din afara țării natale a Tesla a produs jumătate din vehiculele sale anul trecut și construiește mașini nu doar pentru piața profitabilă din China, ci și pentru export în Europa și în alte părți din Asia.

Unele companii, inclusiv giganții de cipuri Taiwan Semiconductor Manufacturing și SMIC, precum și asamblatorul de iPhone Pegatron au reușit să mențină instalațiile în funcțiune prin implementarea unui așa-numit sistem în buclă închisă în care lucrătorii locuiesc la fața locului și sunt testați în mod regulat. Pentru oameni precum SMIC, apare o nouă bătaie de cap: asigurarea camioanelor de care vor avea nevoie pentru a-și aduce cipurile clienților.

Companiile sud-coreene sunt, de asemenea, afectate, operațiunile la fabricile din Shanghai ale producătorului de tăiței Nongshim, ale producătorului de cofetărie Orion și ale producătorului de cosmetice Amorepacific au fost suspendate de la începutul acestei luni.

Spindex Industries din Singapore, care furnizează componente de precizie utilizate de industria auto, a prelungit închiderea fabricii sale din Shanghai până pe 10 aprilie sau ori de câte ori autoritățile locale permit reluarea lucrărilor. Incertitudinea cu privire la prelungirea blocării este de așteptat să aibă un impact negativ asupra performanței financiare a companiei, se arată într-un dosar de schimb.

Probleme BMW si VW

Între timp, producția BMW a fost oprită în orașul Shenyang, din nordul Chinei, timp de două săptămâni, după ce centrul industrial a fost închis luna trecută în încercarea de a limita răspândirea COVID-19.

Producătorul auto a suspendat producția la ambele fabrici din provincia Liaoning din 24 martie, după ce guvernul municipal a impus controale mai stricte asupra rezidenților începând cu 22 martie, potrivit unui purtător de cuvânt din Beijing.

BMW „urmează controalele ajustate de prevenire a COVID-19 ale guvernului municipal din Shenyang” și „aplică o abordare eșalonată pentru reluarea producției la fabricile noastre din Shenyang”, a spus compania într-un e-mail.

„Vom continua să monitorizăm îndeaproape situația pandemiei, să implementăm măsuri stricte de prevenire a pandemiei la locul de muncă și să ne adaptăm planurile de producție în consecință”, a adăugat acesta, fără a oferi mai multe detalii despre data reluării.

Fabricile produc modele inclusiv BMW Seria 3 și 5 și au o capacitate totală de producție anuală de aproximativ 700.000 de unități.

Fabricile Volkswagen Group China din Shanghai și Changchun rămân închise miercuri și joi din cauza situației COVID, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al companiei.

Compania va continua să monitorizeze situația zi de zi, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Fabrica Volkswagen din Shanghai a fost închisă de la 1 aprilie.

Etichete: