Autostrada de centură a Bucureștiului începe să prindă contur: când vei putea merge pe ea

de: Andrei Tilimpea
17 01. 2022

Până la finalul lui 2022 ar putea fi deschisă circulația pe primul tronson de pe autostrada de centură a Capitalei A0.

Mai exact vorbim de circa 10 km de autostradă între DN5 și DN6, o parte din al doilea lot de pe partea de sud acolo unde constructor este o firmă din Turcia.

„În decembrie 2022 se va circula pe Autostrada Bucureștiului, între DN5 și DN6 și, cu o mobilizare bună a constructorilor, în 2023 pe toată A0 Sud”, promitea în decembrie secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Pe A0 Sud, Lotul 2 lucrează turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS. Deși primele lucrări au început la finalul verii lui 2020, autorizațiile pe întreg tronsonul de 16,3 km au venit abia în urmă cu un an.

Între DN5 și DN6 sunt circa 10 km fără lucrări complexe de realizat. Cele două noduri rutiere însă sunt departe acum de a fi gata, practic pasajele peste drumurile naționale sunt acum doar la stadiul de pile ridicate, fără grinzi montate.

Autostrada, o necesitate

Noi imagini de pe șantier arată că pe toată lungimea acestui sector s-a adus balast pentru realizarea corpului autostrăzii.

Conform datelor CNAIR centralizate de CESTRIN stadiul fizic al întreg tronsonului 2 este de circa 37%.

Termenul de finalizare este februarie 2023. Deschiderea traficului pentru restul tronsonului dincolo de DN5, până în zona CF 902 depinde de finalizarea tronsonului adiacent (Lotul 1 – 17 km) unde este același constructor din Turcia, dar unde s-a deschis șantierul mai târziu, adică în martie 2021.

Întreaga Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km, din care cei circa 52 de kilometri de pe A0 Sud ar trebui practic finalizați în perioada 2023-2024, oferind traficului greu și de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.

Pe Tronsonul 1 care este lung de 17 km și Tronsonul 2, lung de 16,3 km, lucrează turcii de la Alsim Alarko, iar pe Tronsonul 3, lung de 18 km, lucrează grecii de la Aktor.