Actualizare importantă de la Facebook: dacă ai cont, te va afecta

de: Ozana Mazilu
07 04. 2022

Facebook face un alt pas pentru a încuraja utilizatorii să creeze conținut original. Compania a introdus o nouă funcție de „partajare Reels”, pentru a permite utilizatorilor aplicațiilor terță parte să posteze direct pe Facebook Reels.

Actualizarea permite dezvoltatorilor externi să adauge un „buton Reels” la aplicația lor, astfel încât utilizatorii să poată posta clipuri direct pe Reels, profitând, în același timp, de instrumentele de editare ale Reels, a scris Facebook într-o postare pe blog.

Actualizarea este încă un semn al importanței tot mai mari a Reels și al modului în care Facebook a încercat să împrumute din același manual pe care l-a folosit cu Stories. Facebook a împins Reels în aproape fiecare parte a serviciului său în ultimele luni, așa cum a făcut cândva cu Stories, când compania a catalogat Snapchat drept principalul său rival. Acum, cum Facebook pierde utilizatori în fața TikTok, CEO-ul Meta Mark Zuckerberg a mizat mult pe succesul Reels. El a spus toamna trecută că Reels va fi „la fel de important pentru produsele noastre ca și Stories” și că reorientarea serviciului său pentru a atrage utilizatorii mai tineri a fost succesul companiei.

Dar stimularea utilizatorilor să posteze conținut original, nu doar clipuri de pe TikTok, a fost oarecum o provocare pentru companie. Instagram a declarat în urmă cu un an că va înceta promovarea videoclipurilor cu alte aplicații, dar serviciul este încă plin cu TikToks reciclate. Adăugarea unui buton „Reels” la alte aplicații de creare de conținut este puțin probabil să rezolve acest lucru peste noapte, dar ar putea ajuta la introducerea unor clipuri proaspete, care nu sunt create de TikTok.

Facebook, o experiență infernală: cum s-a transformat în TikTok, peste noapte

Dacă a existat vreodată vreo îndoială cu privire la amenințarea pe care o reprezintă TikTok pentru Facebook, Mark Zuckerberg a clarificat recent lucrurile când a citat concurentul drept motivul pentru care compania a pierdut utilizatori pentru prima dată în istorie.

Acum, compania este gata să devină TikTok în mai multe părți ale rețelei sale de socializare, în timp ce încearcă să contracareze aceste scăderi, scrie Engadget.

Facebook seamănă din ce în ce mai mult cu TikTok. Rețeaua de socializare lansează oficial „Facebook Reels”, versiunea centrată pe Facebook a funcției care a fost lansată pentru prima dată pe Instagram anul trecut. Compania a experimentat deja cu Reels în Feed și a încurajat utilizatorii să-și posteze videoclipurile în cadrul serviciilor sale de ceva timp. Dar, odată cu cea mai recentă lansare, Reels va fi disponibil ca o funcție de sine stătătoare pe Facebook în peste 150 de țări.