Activision Blizzard și Epic Games, decizie fără precedent: își iau „la revedere” de la gamerii ruși

de: Iulia Kelt
07 03. 2022

Activision Blizzard și Epic Games s-au alăturat unei liste tot mai mari de giganți de gaming care suspendă vânzările de jocuri în Rusia, din cauza invaziei în curs de desfășurare a Ucrainei, de care Vladimir Putin se face direct responsabil.

Într-o scrisoare a angajaților pe care a distribuit-o public vineri, președintele și directorul de operațiuni Activision, Daniel Alegre, a spus că această companie va întrerupe vânzarea jocurilor sale către consumatorii ruși. De asemenea, va înceta temporar să ofere microtranzacții în joc acestor clienți.

Epic Games s-a alăturat demersului Activision Blizzard

La o zi după anunțul Activision, compania Epic Games a spus că a oprit, la rândul ei, tranzacțiile în Rusia. „Epic oprește comerțul cu Rusia în ceea ce privește jocurile noastre, ca răspuns la invazia sa din Ucraina”, a spus compania.

„Nu blocăm accesul general din același motiv pentru care alte instrumente de comunicare rămân online: lumea liberă ar trebui să mențină deschise toate liniile de dialog.”

În acest moment, nu este clar dacă decizia celor de la Epic include atât propriile titluri, cât și orice microtranzacție de joc pe care le oferă în Fortnite, spre exemplu.

Trebuie menționat că nici Activision Blizzard, dar nici Epic Games, nu au anunțat dacă vor impune măsuri de o asemenea amploare și în cazul Belarus care, din câte știm, a favorizat și ajutat din plin armata condusă de Putin să invadeze Ucraina.

Pentru a opri vânzările către Rusia, Activision și Epic se alătură unor companii ca Microsoft, Electronic Arts și CD Projekt Red.

S-a luat decizia, în pofida faptului că Rusia reprezintă una dintre cele mai mari piețe de desfacere, atunci când vorbim despre jocuri, rușii fiind cunoscuți ca fiind extrem de pasionați de gaming, mai ales dacă ne referim la populația tânără și foarte tânără.

Potrivit unei estimări din 2021, de la Statista, Rusia a produs aproximativ 2,7 miliarde de dolari, raportat la veniturile din industrie, de anul trecut, și a fost a opta cea mai mare piață pentru jocuri video.