YouTube face curățenie pe platformă, în sfârșit: conținutul pentru copii, primul filtrat

de: Andrei Tilimpea
27 10. 2021

YouTube va începe să demonetizeze unele dintre canalele de pe platforma sa etichetate drept „create pentru copii” dacă conținutul  este de calitate scăzută, încurajează comportamente sau atitudini negative sau este foarte comercial.

În vara aceasta, YouTube a anunțat pentru prima dată planurile de a schimba actualele reglementări și condiții de utilizare a platformei. La acea vreme, YouTube a spus că va schimba setările implicite pentru videoclipurile pentru utilizatorii cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani la private, va activa „fa o pauză” și mementourile de culcare pentru minori, va înceta să folosească date despre „interese” pentru a viza adolescenții și copiii cu reclame.

Printre modificări s-a numărat și un avertisment adresat creatorilor care creează conținut special destinat copiilor, menționând că YouTube intenționează să elimine „conținutul excesiv de comercial” din aplicația sa destinată minorilor.

Înainte de această mișcare, o serie de grupuri de susținere a consumatorilor au făcut presiuni pentru ca YouTube să pună capăt acestor tipuri de videoclipuri, spunând că au estompat granițele dintre conținut și publicitate.

Schimbări majore pentru creatorii de conținut

YouTube a declarat că va elimina conținutul de pe YT Kids care incita spectatorii să cumpere un produs și „conținut concentrat pe acumularea sau consumul excesiv de produse”.

Acum, compania avertizează că orice canal care vizează un public mai tânăr sau pe cei care sunt clasificați drept „creat pentru copii” ar putea fi expus riscului de demonetizare dacă lansează alte tipuri de conținut de calitate scăzută.

Aceasta include conținut care încurajează comportamentul și atitudinile negative, cum ar fi hărțuirea, necinste, lipsa de respect față de ceilalți, farse periculoase, obiceiuri alimentare nesănătoase, conținut care include utilizarea ciudată a personajelor copiilor. De altfel, aceasta a fost o problemă deosebită în ultimii ani, cum ar fi videoclipurile cu personaje, precum Peppa Pig, prezentate în situații care nu erau potrivite pentru copii.