Vestea dimineții pentru șoferii de mașini pe benzină și motorină: când vor dispărea de pe străzile din România, conform ministrului

de: Alexandru Puiu
11 08. 2021

Se discută de mult timp de modernizarea parcului auto din România. Acum, avem și un termen pentru această transformare declanșată de eliminarea mașinilor pe benzină și motorină de pe străzi, conform ministrului Barna Tanczoz.

Este doar o chestiune de timp până când întreaga planetă va migra de la autoturismele diesel sau benzină către hibride și electrice. Trebuie neapărat să scadă nivelul de poluare la nivel global, iar aceasta este singura posibilitate ca acest lucru să se întâmple.

Prima etapă a acestui proces este comercializarea doar de mașini nepoluante sau cu un nivel redus de poluare. A doua etapă este eliminarea posibilității de a reînmatricula și implicit revinde un autoturism poluant. Pe marginea acestui subiect, a fost mai multe detalii ministrul Mediului, într-o intervenție la România TV.

Nicio mașină cu motor diesel sau benzină în România, de când

„În 10 – 15 ani în România nu se va mai pune pe piață nicio mașină cu motor diesel sau pe benzină. Totul se va transforma în niște scheme financiare de contribuție sau beneficii. Cine nu îndeplinește normele va plăti, iar cei care vor să le îndeplinească vor fi sprijiniți financiar. Vom fi obligați să respectăm anumite standarde de emisii de CO2. Va exista un fond social de climă care va ajuta acele gospodării, acei oameni sau acele companii care nu pot îndeplini anumite condiții astfel încât să le poată îndeplini”, a atras atenția ministrul mediului vizavi de ce se întâmplă în viitor.

Motivația este una cât se poate de simplă și vine direct de la Bruxelles, cu tot cu penalități. „Nu vorbim despre cei care nu pot, din punct de vedere social, să își cumpere mașină nouă, ci despre foarte multe persoane care și-ar permite o mașină nouă mai puțin poluantă cu cilindree mai mică și de o altă clasă. Trebuie descurajați cei care doresc mașini vechi cu motoare mari. Prin impozite. Statul român trebuie să crească impozitul la aceste mașini”, a insistat ministrul.

În final, este vorba de întrajutorarea celor care nu-și permit să facă așa ceva, pentru binele tuturor. „Cei care sunt sensibili din punct de vedere social trebuie susținuți. Trebuie ajutați de stat să cumpere o mașină nouă. Acest echilibru trebuie creat prin noi măsuri. Suntem obligați prin asumarea făcută în PNRR să găsim soluții de întinerire a parcului. Acolo, în contrapartidă pentru susținerea investițiilor în autostrăzi ni s-a impus să găsim soluția de a întineri parcul auto. Avem deja discuții la nivelul guvernului, la nivelul ministerelor de resort. Reducerea numărului de mașini peste 15 ani este un prim pas foarte important. În paralel, inclusiv din fondul acela social de climă, să venim în completarea programelor naționale și astfel să întinerim parcul auto”, a concluzionat oficialul.