Squid Game, mai relevant decât ai crede: ce ne-a ajutat să învățăm despre Netflix

de: Alexandru Puiu
19 10. 2021

Squid Game este cea mai populară producție Netflix din ultima perioadă și continuă să facă valuri la nivel global. Mai mult decât atât, odată cu statisticile referitoare la performanța serialului sud-coreean, înțelegem un pic mai bine și modul în care funcționează platforma și, nu în ultimul rând, cum măsoară succesul.

Cu un buget de 21,4 milioane de dolari, Squid Game se pare că a reușit să genereze pentru Netflix ”o valoare de impact” de nu mai puțin de 891 milioane de dolari. Deși referința de valoare de impact este una destul de abstractă, probabil că nu este prea departe de box office-ul tradițional, doar că se reflectă într-o combinație de abonați noi la serviciu și retenția abonaților vechi.

Nimeni nu știe cum ”gândește” Netflix

Bloomberg a obținut câteva date importante legate de modul în care Netflix calculează ”valoarea de impact” și ”eficiența” unui show, particularități care, până acum, nu au ajuns în lumina reflectoarelor. Squid Game, de exemplu, are o eficiență de 41,7X, calculată ca un raport între ”valoare de impact” și buget.

Datele au scăpat pe internet după ce un angajat Netflix a postat online o serie de documente legate de cel mai recent show al lui Dave Chappelle, în protest față de glumele comediantului. Angajatul a fost concediat între timp, dar datele circulă în continuare pe internet. Cu acea ocazie, am aflat că show-ul anterior al lui Chappelle, Sticks & Stones, a generat un impact sub-unitar, un pic mai mic decât bugetul.

Revenind însă la Squid Games, creația sud-coreeană a motivat 132 de milioane de oameni să vadă cel puțin două minute din serial în primele 23 de zile de la lansare. Cu această ocazie, a depășit Bridgerton, deținătorul fostului record. În plus, 89% dintre cei care au început Squid Games au văzut mai mult de un episod, peste 75 de minute. La final au ajuns 87 de milioane de oameni în primele 23 de zile de disponibilitate.