S-a terminat impactul pandemiei asupra vânzărilor de tehnologie: ce s-a întâmplat cu laptopurile și tabletele
Telemunca nu s-a terminat în 2021 și este improbabil ca acest trend să înregistreze schimbări semnificative în 2022. Cu toate acestea, vânzările de laptopuri și tablete nu mai sunt ce erau odată.
Nu mai puțin de cinci trimestre succesive de creștere a vânzărilor au fost înregistrate pe piața de notebook-uri și tablete. În contextul în care tot mai mulți oameni au fost nevoiți să lucreze și să învețe de acasă, trendul a fost oarecum previzibil. Se pare însă că toate achizițiile care puteau fi efectuate din acest motiv tocmai s-au finalizat. În consecință, întreaga piață a revenit la un trend descendent al vânzărilor, la fel ca înainte de pandemie, conform datelor agregate de IDC – International Data Corporation.
Cine își mai cumpără un laptop în 2021
Vânzările globale de Chromebook-uri și tablete au înregistrat primul declin de la începutul pandemiei, în 2020. Ca referință, livrările de chromebook-uri au scăzut cu nu mai puțin de 29,8% în al treilea trimestru din acest an, până la 6,5 milioane de unități la nivel global. De partea cealaltă a baricadei, livrările de tablete cu coborât cu 9,4%, până la un total de 42,3 milioane de exemplare.
În contextul în care în diverse regiuni geografice s-au redus destul de mult restricțiile referitoare la deplasare, cererea de Chromebook-uri și tablete a scăzut. Un rol important în același sens l-a jucat și plafonarea necesității achizițiilor. Cu alte cuvinte, cei care aveau nevoie de un laptop și-au luat deja și-l vor folosi probabil pentru câțiva ani de acum înainte.
„Multe școli și guverne și-au umflat bugetele pentru a furniza dispozitive pentru învățarea la distanță și chiar și consumatorii au achiziționat agresiv dispozitive pentru învățare în 2020. Prin urmare, se așteaptă o oarecare saturație pe piața educației pe termen scurt”, a declarat Anuroopa Nataraj, analist senior de cercetare în cadrul IDC.
„Acest lucru are un impact direct asupra Chromebook-urilor și chiar a tabletelor într-o anumită măsură, în special pe piețele dezvoltate, cum ar fi SUA și Europa de Vest, datorită volumelor ridicate din trimestrele precedente. Cu toate acestea, Chromebook-urile continuă să își mărească amprenta pe piețele emergente, cum ar fi Asia/Pacific (cu excepția Japoniei și a Chinei), America Latină și Orientul Mijlociu și Africa, dar vânzările din aceste regiuni reprezintă mai puțin de 13% din volumul total al Chromebook-urilor și, prin urmare, sunt departe de a mișca piața globală.”, a adăugat oficialul International Data Corporation.
Dacă ești curios de clasamentul actual al brandurilor pe piața de Chromebook-uri, ordinea este următoarea: Lenovo, Acer, Dell și HP. Pe zona de tablete, discutăm de Apple, Samsung și Amazon.