S-a dus perioada de glorie a Netflix: valorile care îți confirmă că a început să cedeze în fața concurenței

de: Alexandru Puiu
21 04. 2021

Piața serviciilor de streaming este mai aglomerată ca niciodată în 2021, chiar și în țări mai mici precum România. Din acest motiv, ritmul de creștere al Netflix s-a mai domolit comparativ cu primul an al pandemiei.

La această oră, anul trecut, Netflix se bucura de cea mai accelerată creștere de la înființarea serviciului de streaming. Tot atunci, o mare parte din planetă era în carantină. Oamenii au început atunci să se obișnuiască să stea în casă și foarte mulți s-au abonat, pentru prima oară, la o platformă online pentru filme și seriale.

În timp ce în primul trimestrul din 2021 numărul abonaților a crescut cu 16 milioane de abonați în trei luni, aceeași perioadă din 2021 se reflectă într-o creștere de doar 3,98 milioane de clienți. Informația provine din rezultatele financiare ale companiei, pe care le găsești în acest PDF.

În contextul scăderii șocante de la un an la altul, oficialii Netflix au dat vina pe pandemia de Covid-19 care a provocat întârzieri în ritmul producțiilor de la Hollywood și de pe întregul mapamond. Astfel, volumul de conținut nou adăugat pe platformă a fost mai mic în prima parte a acestui an și, implicit, oamenii au avut mai puține motive pentru a se abona.

Pe de altă parte, mai puține producții noi înseamnă mai mulți bani economisiți. Astfel, imaginea Netflix la această oră este că gigantul a devenit semnificativ mai profitabil. În primele trei luni din 2021, încasările au fost de 1,7 miliarde de dolari. Ca referință, în întregul an 2019, profitul a fost de 1,87 miliarde.

Una peste alta, viitorul Netflix este unul destul de incert la această oră, în parte din cauza concurenței din ce în ce mai acerbe din partea unor platforme precum Disney+, HBO Max, Apple TV+, Paramount+ și nu numai. În parte, problema este că cei care au vrut să se aboneze au făcut-o deja.