Românii revin în magazinele fizice, s-au cam săturat de shopping online

de: Mădălina Bahrim
07 12. 2021

După aproape doi ani petrecuți sub spectrul pandemiei de coronavirus, românii s-au săturat să-și facă online cumpărăturile.

Se pare că apetitul românilor pentru cumpărături scade odată cu relaxarea restricțiilor. Desigur că magazinele online reprezintă viitorul și vin la pachet cu avantaje pe care magazinele fizice nu le au, cum ar fi confortul și gama mai diversificată de produse, dar shopping-ul tradițional, din magazinele fizice, încă nu se dă dus. Din contră!

Se pare că românii își doresc să intre, fizic, în magazine și să își aleagă cu mâna lor produsele.

Magazinele online sunt de viitor, dar nu e încă timpul lor

Chiar dacă e-commence-ul a cunoscut creșteri spectaculoase în România, se pare că vom continua, mult timp de acum încolo, să preferăm prezența fizică în magazine.

Potrivit datelor sondajului Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, realizat de PwC în septembrie în rândul a 9.370 de consumatori din 26 de ţări, 61% dintre respondenţi sunt optimişti cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice şi au în plan creşterea cheltuielilor în următoarele şase luni.

47% dintre respondenţi au menţionat că merg zilnic sau săptămânal în magazine.

„Iar trendul se va menţine, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenţi arătând că ‘probabil’ vor vizita un centru comercial în următoarele 6 luni”, se menţionează în analiza remisă de PwC.

De asemenea, important de punctat, în această perioadă de criză sanitară, este că 76% din respondenţi sunt vaccinaţi complet sau parţial.

„Pe măsură ce optimismul creşte, oamenii sunt mai dispuşi să călătorească şi să meargă la restaurante decât în urmă cu şase luni şi mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situaţiei sanitare din ultimele luni şi de creşterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenţii sondajului sunt vaccinati complet sau parţial. Deşi contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendinţe la nivel global se observă şi în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut”, a declarat reprezentanta PwC România.