Probleme la sfârșit de an: Volkswagen oprește producția până în 2022

de: Andrei Tilimpea
09 12. 2021

Din cauza lipsei de microcipuri și componente electronice, producția la fabrica Volkswagen din Emden, Germania, este oprită pentru restul anului.

Forța de muncă a fabricii a intrat într-o perioadă de lucru cu normă redusă în această săptămână.

Problema este că mutarea vine cu o săptămână mai devreme decât era planificat inițial. Fabrica va relua producția pe 10 ianuarie după încheierea vacanței de Crăciun.

Emden construiește modelele de dimensiuni medii Passat și Arteon și urmează să înceapă producția SUV-ului VW ID4, complet electric, anul viitor.

O purtătoare de cuvânt a VW a declarat că timpul scurt de lucru ar duce la o pierdere totală de aproximativ 70 de zile lucrătoare în 2021. Pentru fabrica din Emden, aceasta este o „reducere masivă” a producției, a adăugat ea.

Producătorul auto nu a oferit cifre exacte pentru scăderea producției. Potrivit consiliului de întreprindere, anul acesta au fost produse la Emden cu 70.000 de mașini mai puține. În loc de 190.000 planificate, erau doar aproximativ 120.000 de vehicule construite, a declarat președintele consiliului de întreprindere, Manfred Wulff.

Situația nu se va remedia prea curând

Închiderea fabricii este cel mai recent efect secundar al penuriei globale de semiconductori care provoacă probleme pentru producția globală de vehicule.

Producția VW Golf și a altor modele compacte la fabrica VW din Wolfsburg a fost suspendată de multe ori în acest an, astfel încât fabrica a ajuns să aibă cea mai scăzută producție din 1958.

Audi construiește, de asemenea, mai puține vehicule la fabricile sale germane, deoarece criza semiconductoarelor continuă să împiedice industria.

Lipsa, din cauza problemelor de aprovizionare și a unei creșteri a cererii de bunuri electrice de larg consum în timpul pandemiei, a lovit puternic industria auto, de altfel, milioane de vehicule din întreaga lume nefiind produse deoarece lipsesc piese importante.

Producătorii de automobile au fost forțați să devină inventivi pe măsură ce criza globală a cipurilor mușcă, companii precum Daimler și VW regândind strategiile de producție.

Ondrej Burkacky, partener senior al companiei de consultanță McKinsey, a declarat că producătorii de automobile ar trebui să ia în considerare investițiile directe în producția de cipuri sau contracte mai lungi cu furnizorii cu termene mai mari de 18 luni.