Volkswagen nu își revine din criză: modelul Golf învins de concurență

Volkswagen nu își revine din criză: modelul Golf învins de concurență

Lipsa de cipuri a zdruncinat clasamentul tradițional al celor mai vândute modele din Europa.

Astfel, pe primul loc în top se află un nume surprinzător și anume SUV-ul mic Peugeot 2008. Cel mai bine vândut model din ultimul timp, Volkswagen Golf, nu a fost văzut nicăieri în Top 10, conform cifrelor de la JATO Dynamics.

Modelul 2008, care a fost lansat în generația actuală în 2019, este disponibil cu motoare cu ardere internă sau trenuri de propulsie complet electrice. Au fost vândute 18.109 de modele 2008 în octombrie, cu doar 877 mai multe decât în ​​octombrie 2020 – dar pe o piață care a scăzut cu 29 la sută din cauza penuriei de cipuri.

Producătorii de automobile au acordat prioritate producției modelelor cu marjă mai mare și cu emisii critice pe parcusul acestei perioade dificile. Asta înseamnă SUV-uri, care pot avea prețuri cu mii de euro mai mari decât echivalentele lor hatchback sau sedan, precum și hibrizii complet electric și plug-in.

Toamna se numără succesul

Au fost vândute doar 11.174 de Golfuri în această toamnă, o scădere cu 59 la sută față de aceeași perioadă din 2020. Cel mai bine vândut VW a fost SUV-ul mic T-Roc, pe locul nouă, cu 12.116 vânzări.

Acest lucru a fost cauzat de opririle și încetinirile de producție la uriașa fabrică VW din Wolfsburg, care construiește modelul Golf. Producția de la Wolfsburg rulează la cele mai scăzute niveluri din 1958, potrivit unui raport.

Modelul 2008 a fost urmat de alte trei modele ale producătorilor francezi: Renault Clio, Dacia Sandero și Peugeot 208. Interesant, 2008 nu a obținut primul loc în Franța, terminând pe locul patru.

Doar un alt model din Top 10 a înregistrat câștiguri, Fiat 500, care a avut un an extraordinar datorită noului model 500 complet electric. Au fost vândute 12.555 de modele Fiat 500, un câștig de 12% față de octombrie 2020, suficient de bun pentru locul șase la general.

Cu toate acestea, Peugeot și Fiat nu ar trebui să sărbătorească prea mult, mai ales dacă lipsa de cipuri se atenuează. Golful a rămas pe locul 1 până în această toamnă, cu 186.444 vânzări. Acesta a fost cu 22.000 de unități înaintea Toyota Yaris numărul doi, în ciuda faptului că modelul german a pierdut 18% față de ianuarie-octombrie 2020.

Citește și: