Piața auto din România se duce în cap, dar nu are legătură cu banii românilor sau cu pandemia
La nivel global, se înregistrează o scădere impresionantă a volumului de autoturisme înmatriculate. Criza microcipurilor și a semiconductorilor se reflectă în probleme costisitoare pentru majoritatea giganților din domeniul auto, inclusiv pentru cei din România.
Tocmai au ajuns online cifrele referitoare la tranzacțiile din piața auto pe luna noiembrie a acestui an și nu arată bine deloc, mai ales dacă le comparăm cu situația din 2020, primul an al pandemiei. Situația actuală este și mai tristă, dacă ai în vedere că anul trecut oamenii au fost foarte precauți când vine vorba de investiții în autoturisme, indiferent dacă erau noi sau second-hand.
Piața auto din România, racordată la dezastrul global
În noiembrie, față de aceeași perioadă a anului trecut, numărul de înmatriculări a scăzut cu 13,38%. Practic, s-a păstrat trendul descendent din ultimele luni de pe piața autoturismelor din România.
Conform Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), care citează datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în a 11 lună a anului 2021 au fost înmatriculate doar 11.480 de mașini noi, echivalentul unui recul cu 13,38% față de noiembrie 2020.
Dacă tragi linie, din ianuarie și până în noiembrie 2021, nivelul înmatriculărilor de autoturisme noi a atins pragul de 109.350 de unități, în scădere cu 0,93% față de aceleași 11 luni din 2020, atunci când discutam de 110.377 de autoturisme înmatriculate.
Până și pe partea de second-hand au fost scăderi importante, dacă ne uităm la mașinile aflate la prima înmatriculare în România. ACAROM atrage atenția asupra unui volum de 30.280 de unități în noiembrie, în scădere cu 11,39% față de noiembrie 2020. Pentru primele 11 luni din 2021, nivelul înmatriculărilor de autoturisme de ocazie a fost de 368.521 de unități, în scădere cu doar 0,63% față de perioada similară din 2020 – 370.871 de unități.
Cele mai căutate mărci în acest an au fost, în ordine, Dacia (30.218 unități), Hyundai (8442 unități), Toyota (8255 unități), Ford (7673 unități) și Volkswagen (7358 unități).