15 nov. 2021 | 18:25

Toyota caută să inoveze: cu ce ne poate ajuta cel mai nou proiect

ACTUALITATE
Toyota caută să inoveze: cu ce ne poate ajuta cel mai nou proiect

Toyota a anunțat recent că va colabora cu alți patru producători japonezi de vehicule pentru a explora viabilitatea combustibililor verzi alternativi pentru mașinile cu motor cu ardere internă, inclusiv hidrogen și combustibili sintetici derivați din biomasă.

Companiile, care pe lângă Toyota includ Mazda, Subaru Corp, Yamaha Motor  și Kawasaki Heavy Industries, au făcut anunțul la o pistă de curse în apropiere de Okayama, vestul Japoniei, unde Toyota testează o mașină de curse, care este echipată cu un motor cu hidrogen.

În cadrul evenimentului, mașina de curse cu hidrogen a fost condusă de șeful executiv Toyota, Akio Toyoda, împreună cu alți șoferi Toyota.

Convertirea motoarelor cu ardere internă în combustibili verzi, cum ar fi hidrogenul, este dificilă din punct de vedere tehnologic, dar acest lucru ar permite companiilor să sprijine lanțurile de aprovizionare existente de zeci de ani, care angajează sute de mii de lucrători, pe care altfel ar putea fi nevoiți să renunțe la construirea de vehicule electrice.

Inovația este parte a filosofiei Toyota

Motoarele pe hidrogen sunt un subiect controversat în industria auto, deoarece există numeroase voci care susțin că nu reprezintă un sistem viabil. Printre argumentele date se numără cele legate de costul de producție dar și lipsa unei rețele de alimentare. În acest moment stațiile de hidrogen costă mult prea mult. De cealaltă parte, mai multe companii au investit în cercetare și dezvoltare, Toyota fiind lider din acest punct de vedere.

Pe măsură ce națiunile înăspresc reglementările de mediu pentru a reduce emisiile de carbon, producătorii de automobile, inclusiv Toyota, cresc producția de vehicule electrice. Japonia a declarat că dorește să fie neutră în carbon până în 2050 și că promovează utilizarea combustibilului cu hidrogen.

Toyota plănuiește să creeze 15 modele EV până în 2025 și investește 13,5 miliarde de dolari în următorul deceniu pentru a extinde capacitatea de producție a bateriilor. În același timp, însă, continuă să dezvolte vehicule alimentate cu hidrogen.