Model 3 și Model Y rechemate în fabrică de Tesla: problema care îți pune viața în pericol
A fost depistată o problemă majoră în anumite modele Tesla Y și 3, de aceea compania americană face pași importanți pentru a remedia situația.
Tesla rechema un total de 3.000 de modele Y 2020-2021 și modele 3 2019-2021 pentru a rezolva o potențială problemă de separare a suspensiei. Începând cu 2 iunie 2021, departamentele de service Tesla au raportat 39 de cazuri în care unul sau ambele elemente de fixare a legăturilor de suspensie din față au fost găsite slăbite sau dispărute.
Aceasta nu este prima dată când controlul calității Tesla este subminat de o cheie dinamometrică semi-sensibilă. Au fost lansate campanii de rechemare pentru a aborda probleme similare cu centurile de siguranță din față, frânele și brațele de control ale suspensiilor ale companiei.
Ce a declarat Tesla
„Legătura laterală a suspensiei din față la vehiculele Model 3 și Model Y este atașată la cadru folosind două elemente de fixare. Dacă un element de fixare nu este fixat conform specificațiilor corecte, elementul de fixare se poate slăbi în timp sau se poate separa de cadru, ceea ce ar putea cauza legătura laterală să se separe de cadru”, arată raportul Tesla către autorități.
Problema pare să provină dintr-o combinație de erori umane și de control al calității, pe care Tesla a descris-o și în raport:
„În timpul asamblării, operatorul are sarcina de a asigura ambele elemente de fixare conform specificațiilor corecte, care sunt înregistrate în înregistrarea cuplului vehiculului. În cazuri rare, dacă operatorul a făcut mai multe încercări nereușite de a strânge un element de fixare conform specificațiilor, operatorul poate avea ulterior a slăbit un element de fixare fixat corespunzător. Este posibil ca înregistrarea cuplului să nu fi luat în considerare slăbirea elementului de fixare. ”
Un dispozitiv de fixare a legăturii laterale printr-un cuplu necorespunzător nu ar trebui să reprezinte o amenințare imediată, dar, deoarece se slăbește, poate modifica alinierea mașinii și poate face mașina mai puțin previzibilă în timpul virării sau frânării. De asemenea, poate duce la uzura accelerată, neuniformă a anvelopelor și la oboseala prematură a altor componente ale suspensiei.